اعضای کانون های مساجد فرصتی طلایی برای انقلاب/ عمل به سفارش رهبر انقلاب کانون ها را به کانون تراز می رساند

نصیری گفت: رهبر معظم انقلاب چندین ویژگی را در خصوص کانون های مساجد سفارش کرده اند که عمل به این ویژگی ها می تواند کانون ها را به کانون تراز انقلاب اسلامی نزدیک کند.

«غلامرضا نصیری» به مناسبت «19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: کار کانون های فرهنگی هنری مساجد یک فعالیت ارادی محسوب می شود نه اداری، لذا اعضای آن نیز با اراده قلبی و علائق فردی و انگیزه های غیر مادی در آن فعالیت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی گرگان افزود: اعضای کانون های مساجد از صافی منافع شخصی گذر کرده اند و چنین افرادی با این ویژگی به عنوان یک فرصت طلایی برای انقلاب و کشور تلقی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سفارش رهبر معظم انقلاب، فراموش نکردن این مکان الهی و فعالیت موثر در آن است، گفت: در واقع این ظرفیت نیروی انسانی با این ویژگی پیامش همان پیام استجابت خواسته های رهبری است.

 

نصیری ادامه داد: بسیاری از کانون ها به دلیل باور عمیق و اراده محکم و انجام کار موثر و مهندسی شده، خیلی خوب ظاهر شده اند، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب شروط دیگری لازم است.

 

وی اظهارداشت: متاسفانه ساختار اداری ما، کانون ها را نمی شناسند و خیلی از مدیران ما نمی دانند که کانون های فرهنگی هنری مساجد کجایند، چه می کنند، زیر نظر چه نهادی فعالیت دارند و ... از طرفی کسانی هم که می شناسند به این ظرفیت عظیم باور ندارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی گرگان افزود: مسئولان اداری و قوای سه گانه باید بیش از پیش به این ظرفیت بزرگ فرهنگی، علمی و هنری که سرشار از اراده های قوی و الهی برای انقلاب اسلامی مصوب می شوند توجه ویژه کنند و سفارش رهبر معظم انقلاب را که فراموش نکردن، موثر کردن و کار و فعالیت کردن در این کانون ها هست را نصب العین خودشان قرار دهند.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ناب الهی و انقلاب اسلامی است که ما هنوز از این گنجینه غافلیم.

 

نصیری ادامه داد: هر کانونی که شناخت و فهم صحیح از دین و مبانی انقلاب و مدیریتی اثربخش داشته باشد، با سنجش وضع موجود در پی حل نیازهای فرهنگی امروز درآید و از فرصت های موجود و توان نسل جوان بهره گیری کند در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین ویژگی را سفارش کرده اند که عمل به این ویژگی ها می تواند کانون ها را به کانون تراز انقلاب اسلامی نزدیک کند، افزود: تفکر و مطالعه، مجهز شدن به سلاح معرفت و استدلال، اخلاق حسنه، روی خوش و مدارا با مردم و سخن و طرح و برنامه ای متناسب با نیاز جوان امروز داشتن از این ویژگی ها به شمار می روند.

 

کد خبر 1222882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha