ثبت نام بیش از ۱۰۹ هزار نفر در طرح ملی اقدام مسکن در یزد

خواجه رضایی با اشاره به دائمی شدن ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن در یزد گفت: بیش از ۱۰۹ هزار نفر در طرح ملی اقدام مسکن در یزد ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: طرح ملی مسکن یکی از مهمترین رسالت های دولت است که سعی دارد جامه عمل بپوشاند و در استان یزد با تلاش همکاران خوشبختانه الان به عنوان پیشرو و پایلوت در سطح کشور شناخته شده است.

 

وی افزود: ما در این طرح اقدام ملی مسکن و با توجه به نیاز انباشته تولید مسکن با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام و پیمانکاری سازمان همیاری ها نخستین طرح آن در کشور به بهره برداری رسید.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در استان یزد بر اساس وحدت سه کارگزار به این نقش پرداختند که ستاد اجرایی فرمان امام (ع)، سازمان همیاری شهرداری یزد و بنیاد مسکن به عنوان این سه سازمان هستند.

 

خواجه رضایی ادامه داد: بازوی اصلی ما در این طرح موضوع بانک ها بود که بانک مسکن در این زمینه نقش پررنگ داشت.

 

وی گفت: تصویب آیین نامه اجرایی بند ک تبصره در خصوص سکونت گاه های غیر رسمی مانند اراضی اسکان و برخی از مناطق یزد،  ضوابط تشویقی نوسازی بافت های تاریخی و دایمی شدن سامانه طرح ملی اقدام مسکن به عنوان اخبار خوش در این زمینه بوده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در هفته های آتی میزبان وزیر خواهیم بود تا افتتاح پروژه ها و شروع پروژه ها و همچنین بررسی موانع را دنبال کنیم.

 

وی افزود : ما در شش فاز ثبت نامی ۱۰۹ هزار و ۲۵۷ نفر ثبت نام کردند که ۴۶۷۷۷نفر شرایط اولیه را داشتند و ۴۵۸۵۲ نفر تأیید نهایی شدند.

 

خواجه رضایی ادامه داد: تا الان در شهرستان ها سه دفعه و یزد چهاردفعه طرح های آماده سازی دستخوش تغییر شدند که تصمیم نهایی در تمامی شهرهای استان ویلایی و قطعات ۲۵۰ متری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 

وی افزود: ۴۱۴ واحد در استان تحویل متقاضیان شده که در صورت تامین نقدینگی تا پایان سال تعداد قابل توجهی به متقاضیان ارایه می شود.

کد خبر 1222904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha