ساخت و ساز در خراسان شمالی ۲۶ درصد افزایش یافت

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۹۷ هزار مترمربع نقشه ساختمانی تهیه شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش دارد.

«کیان حصاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تهیه نقشه ساختمانی و ساخت و ساز به وسیله بخش خصوصی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش دارد و آنچه سبب افزایش میزان ساخت و ساز شده، اجرای طرح نهضت ملی تولید مسکن است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: بدون احتساب ساخت و ساز در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن، میزان ساخت و ساز کاهش یافته که علت آن، وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه است. 

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، تمایل مردم و سازندگان به اجرای پروژه ها با مساحت کمتر است، افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 56 هزار مترمربع از ساخت و سازها و نقشه ها برای ساختمان های گروه (الف)، 233 هزار مترمربع برای گروه (ب) و مابقی مربوط به گروه (ج) است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست پارسال 314 هزار مترمربع نقشه ساختمانی در استان تهیه شده بود.

 

کاهش صدور پروانه های ساختمانی در بجنورد

 

«جواد حمیدی» شهردار بجنورد هم با اشاره به کاهش صدور پروانه های ساختمانی در این شهر گفت: در نیمه نخست امسال شمار صدور پروانه های ساختمانی و مساحت پروژه های ساختمانی کاهش یافته است.

 

وی اظهارداشت: در نیمه نخست امسال64 فقره پروانه ساختمانی در بجنورد صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 156 فقره ثبت شده است.

 

حمیدی بیان کرد: شمار پروانه های صادر شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ فقره بیشتر است اما از لحاظ متراژ کمتر است به طوری که در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۸۰ مترمربع و در نیمه نخست امسال ۱۵۰ مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده است.

 

 

کد خبر 1222937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha