هیات علمی برای دانشگاه لرستان جذب شد

نظری با اشاره به به جذب ۶۲ هیات علمی برای دانشگاه لرستان، افزود: نسبت تعداد دانشجو به استاد در دانشگاه های لرستان باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی نظری» امروز(20 مهر) در جلسه شورای بهره وری کشور در سخنانی با تاکید بر ضرورت اصلاح نسبت تعداد دانشجو استاد در دانشگاه های استان، اظهار داشت: در استان ۲۷ به یک نفر است، که باید با ۱۹ نفر استاد استاندارد شود.

 

رئیس دانشگاه لرستان افزود: همچنین استاندارد تعداد کارمند به هیات علمی در کشور یک به یک است در حالی که در دانشگاه لرستان به دلایل معیشتی و ساختاری یک به ۲ نفر است که در حال اصلاح آن هستیم.

 

وی همچنین افزود: بجز دانشگاه علوم پزشکی استان، بیش از ۵۵ هزار دانشجو با بیش از یکهزار و ۱۰۰عضو هیات علمی و هشت مرکز دانشگاهی در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۴۶ نفر هیات علمی در دانشگاه لرستان است که ۳۸ نفر آنها استاد تمام هستند.

 

نظری با اشاره به تحصیل حدود ۹ هزار دانشجو در دانشگاه لرستان ادامه داد: با جابجایی بین دانشجویان تاکنون از هیچ خوابگاه خودگردانی استفاده نشده ولی باید برای آینده برنامه ریزی شود.

 

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: در این راستا طی رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امسال مجوز استخدام ۶۲ هیات علمی برای دانشگاه لرستان جذب شد.

 

وی ادامه داد: در حوادث اخیر، دانشگاه لرستان بدون کمترین چالش بود و بر اساس فرمایشات کتاب وحی دانشجویان باید بدانند دشمن را نباید محرم اسرار قرار داد چون از هرگونه فسادی کوتاهی نمی کنند و به دنبال بحران هستند.

 

رییس دانشگاه لرستان همچنین با اشاره به هفته وحدت و اهمیت تقویت وحدت و همدلی در جامعه، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) به ابعاد وجودی انسان آگاه بود و امروز دانشگاهیان پیامبرانی هستند که رسالت بزرگ دارند.

کد خبر 1222974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha