کلاس های بصیرت آداب و هنر زندگی کردن است

حجت الاسلام قاضی با اشاره به نقش آموزش های دینی در تقویت و آگاهی خانواده ها در نهادینه شدن فرهنگ دینی و اسلامی گفت: کلاس های بصیرت آداب و هنر زندگی کردن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید احمد قاضی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در مراسم اختتامیه دوره بصیرت کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) گفت: کلاس های بصیرت آداب و هنر زندگی کردن را به ما می آموزد. پیامبر (ص) به پیامبر اخلاق مشهور هستند تا جایی که قرآن کریم می فرماید ما در آفرینش پیامبر اخلاق عظیم را قرار دادیم و حتی بعثت پیامبر نیز برای اتمام مکارم اخلاق است.

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مکارم اخلاق در قرآن و روایات گوناگون به خوبی تبیین شده است، افزود: نمونه هایی از اخلاق و خصوصیات پیامبر گرامی اسلام (ص) در آیات اول سوره مومنون به عنوان مصادیق و ویژگی های اخلاقی رفتاری مومنان بیان شده است.

 

وی گفت: کسانی که ایمان دارند و می دانند که خدا و آخرت وجود دارد، هیچ گاه همسر خود را نمی آزارند و پاکدامنی برای آنها نوعی امانت است. زن و مرد امانت دار یکدیگر هستند و کسی که امانت دار نیست، دین ندارد.

 

وی گفت: از مصادیق مهم ایمان، امانت داری است، حتی جان ما فرزندان، مال، سمت و جایگاه ما نیز امانت است. در بیانات امام (ره) در صحیفه سجادیه نیز جمهوری اسلامی نیز به عنوان امانت مطرح شده است و امام (ره) تاکید کردند مراقب باشید جمهوری اسلامی دست نااهلان نیفتد اما امروز کموله، منافقین و دشمنان به نوعی تمام تلاش خود را به کار می برند تا در جمهوری اسلامی ایران و این امانت بزرگی که در دست ماست، خدشه وارد کنند.

 

وی با اشاره به مصادیق ارتباط مطلوب میان زوجین در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: همسر شما نیز امانت است؛ پس باید در این امانت داری به خوبی رفتار کنید. خداوند در قرآن کریم می فرماید امانت را به اهلش بسپارید خواه این امانت دختر شما باشد یا فرزند و یا جمهوری اسلامی. از مصادیق دیگر امانت جسم انسان است و هر چیزی که بر وجود و امانت شما خدشه وارد کند، حرام است. امام صادق (ع) در بیانات مختلف و همچنین قرآن کریم در آیات گوناگون تاکید دارند که در امانتی که به شما داده ایم، خیانت نکنید.

 

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) از مصادیق انسان مومن راستگویی را عنوان می کند. از این احادیث این گونه می توانیم برداشت کنیم که انسان مومن در زندگی بهانه گیر نیست، دروغ نمی گوید و کسی را مورد بهتان و فحاشی قرار نمی دهد.

کد خبر 1222978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha