تدوین برنامه جامع و میان مدت کاهش آسیب خودکشی در استان قزوین

مدرسی گفت: برنامه جامع و میان مدت کنترل و کاهش آسیب خودکشی در استان قزوین تدوین و آماده تصویب شده است تا ان شاالله قدم موثری در این بحث برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی مدرسی» در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که امروز (چهارشنبه ۲۰ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان بهداشتی جهانی در سال ۲۰۱۸  در خصوص خودکشی، میانگین ۱۰ و ۶ دهم فوت در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت جهان را نشان می دهد که میزان اقدام به خودکشی در زنان بالاتر از مردان است.  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: وضعیت خودکشی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها در سطح پایینی قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته، بر اساس سند ملی پیشگیری از خودکشی و تفاهم نامه منعقد شده دانشگاه علوم پزشکی با تعدادی از دستگاه ها، برنامه جامع و میان مدت کنترل و کاهش آسیب خودکشی در استان قزوین تدوین و آماده تصویب شده است تا ان شاالله قدم موثری در این بحث برداریم.

 

مدرسی توضیح داد: این برنامه در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ با هدف کاهش ۱۰ درصدی فوت ناشی از خودکشی نسبت به سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود و هشت راهبرد کلان برای این برنامه و در ذیل این راهبردها فعالیت های مختلفی دیده شده است.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اعلام کرد: با توجه به تدوین این برنامه از این پس تا پنج سال آینده استان نیاز به تصمیم گیری جدید در بحث خودکشی نیست و جلسات، جلسات هماهنگی خواهد بود امیدواریم با هماهنگی و دقیق بتوانیم ظرف پنج سال آینده، کاهش خودکشی را در استان شاهد باشیم.

 

در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین اظهار کرد: نخستین رویداد نوآوری فرهنگی و اجتماعی (استارتاپ ویکند فرهنگی و اجتماعی) در قزوین اجرایی می شود.

 

«علی رجب پور» خاطر نشان کرد: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی با راه های نوآورانه قابل حل است و از همین رو این رویدادی در استان برگزار می شود.

 

کد خبر 1222993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha