آغاز طرح «نور چشم»/ نماز جماعت در ۶۰ درصد مدارس فومن اقامه می‌شود

بیتا از آغاز طرح «نور چشم» در مدارس فومن خبر داد و گفت: نماز جماعت در ۶۰ درصد مدارس این شهرستان اقامه می‌شود.

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: طرح «نور چشم» از امروز در مدارس شهرستان آغاز می‌شود که سرآغاز آن اقامه نماز جماعت در مدارس است.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه این طرح شروعی بر روند برگزاری مستمر و منظم نماز جماعت برای دانش‌آموزان است افزود: این طرح برای دختران دوره سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم است که معلمان براساس برنامه درسی، 2 موضوع مهم مرتبط با نماز یعنی مراجعه به فقیه برای دریافت احکام شرعی و یادگیری احکام نماز را با دانش‌آموزان کار می‌کنند.

 

وی گفت: برگزاری جشن تکلیف، برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز و نیز تقدیر از فعالان اقامه نماز در مدارس از دیگر ابعاد این طرح است.

 

بیتا در مورد تعداد برگزاری نماز جماعت در مدارس نیز یادآور شد: امسال نماز جماعت ظهر و عصر در 60 درصد مدارس شهرستان اقامه خواهد شد.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن تصریح کرد: 35 امام جماعت روحانی در مدارس شهرستان مستقر هستند که تحت نظارت ستاد اقامه نماز در مدارس حضور می‌یابند.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم نمادین آغاز اقامه نماز جماعت در مدارس و اجرای طرح «نور چشم» ظهر سه‌شنه(19مهر) با حضور حجت الاسلام حجازی دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان، حجت الاسلام راثی ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام حجازی در دبیرستان عبدالوهاب محمدی این شهرستان برگزار شد.

 

کد خبر 1223006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha