ایجاد و‌ تکمیل بزرگ راه از ضروریات عمرانی استان فارس است

رضایی گفت: فارس دارای بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان ‌های کشور است و ایجاد و‌ تکمیل بزرگ راه در استان از ضروریات عمرانی استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمود رضایی، امروز چهارشنبه (20 مهر) ایجاد و‌ تکمیل بزرگ راه در فارس را از ضروریات عمرانی استان دانست و در جمع خبرنگاران گفت: فارس دارای بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان ‌های کشور است و ایجاد و‌ تکمیل بزرگ راه در استان از ضروریات عمرانی استان فارس است و قرار گیری در فارس کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل آن را خاص و استراتژیک کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: از ۱۲۱ نقطه حادثه ‌خیزب که در فارس شناسایی شده ۷۰ نقطه رفع خطر شده اند و امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه های متولی حوزه راهداری شاهد کاهش آمار تصادفات در استان باشیم .

وی اضافه کرد: فارس در زمینه تقسیمات کشوری هم دارای بیشترین شهرستان در میان استان های کشور است که این موقعیت یکی از دلایل ‌ بالا بودن قدر مطلق حوادث جاده ای و آمار بالای سوانح و‌ مرگ و میر  های جاده ای در این استان است.

رضایی با تاکید بر افزایش تناژ حمل و نقل جاده ای کالا و آمار حمل مسافر در جاده های استان فارس بیان کرد: افزایش تردد کالا و مسافر در جاده های فارس امسال  نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ضرورت دارد تا ایمن سازی جاده های استان تسریع شود.

وی ادامه داد: ۵۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های فارس وجود دارد و به دلیل ضرورت وجود این مجتمع ها و ارائه خدمات از به مسافران  تعداد آنها در جاده های استان رو به افزایش است و باید شاهد انجام حرکت های جدی در راه های استان به ویژه در بحث بزرگ راه ها باشیم.

رضایی اعلام کرد: اجرای تعدادی از بزرگراه ها در استان آغاز و در بخش هایی هم اجرا شده و بخش هایی باقی مانده است و به همت مسئولین استانی برای تکمیل این بزرگراه ها نیاز داریم

کد خبر 1223068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha