تاکید استاندار اصفهان بر تکمیل محور کیوارستان در فریدونشهر

مرتضوی با تاکید بر تکمیل و بهره برداری از محورکیوارستان گفت: با احداث این محور گردنه کیوارستان حذف می شود و رفت و آمد اهالی این منطقه تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «سید رضا مرتضوی» که در جریان چهاردهمین سفر کاروان خدمت دولت مردمی به شهرستان فریدونشهر سفر کرده است؛ در ابتدای حضور خود در این شهرستان از محور کیوارستان بازدید و نسبت به تکمیل و بهره برداری از این محور تأکید کرد.


محور جدید پشتکوه شامل سه فاز است؛ فاز نخست آن با طول شش هزار و ۴۰۰ متر از ابتدای کیوارستان شروع و به پل چغاگلی ختم می شود. با احداث این محور گردنه کیوارستان حذف می شود و رفت و آمد اهالی را تسهیل خواهد کرد.


جاده ای که در حال حاضر مورد استفاده اهالی قرار گرفته با نخستین بارش های پاییزی مسدود و تا فصل بهار امکان استفاده از آن وجود ندارد که همین موضوع بر زندگی و رفت و آمد مردم چندین روستا اثر گذاشته است.


فاز نخست محور جدید پشتکوه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و با حمایت های دولت تا کمتر از سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. گروه جهادی شهید جواد محمدی و تیپ ۴۰ مهندسی صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه مسئولیت ساخت این محور را برعهده گرفته اند.


حضور استاندار اصفهان در غربی ترین نقطه جغرافیایی شهرستان فریدونشهر


در ادامه این سفر استاندار اصفهان به روستای کلوسه وارد شد و در جمع اهالی این روستا بیان کرد: در سفرهای شهرستانی سعی می شود برای مشکلاتی که مردم شهرستان را درگیر کرده است راهکارهای مناسب و کارشناسی شده اندیشیده و اجرا شود؛ اکنون نیز برای پیگیری دغدغه‌ها و کاهش حداقلی مشکلات به شهرستان فریدونشهر سفر و بازدیدهای میدانی را از بخش پشتکوه این شهرستان آغاز کرده‌ایم.


وی ادامه داد: در جلسه ای با بنیاد مسکن استان اصفهان ضمن مطرح نمودن مشکلات اهالی این روستا راه حل هایی را خواهیم یافت تا دغدغه اهالی روستای کلوسه که اکثرا در حوزه عمرانی است به حداقل برسد.


استاندار اصفهان با اشاره به احصای مشکلات شهرستان فریدونشهر پیش از برگزاری این سفر شهرستانی، عنوان کرد: بخشی از پیگیری های ما در این سفر به وعده هایی اختصاص می یابد که در گذشته توسط دستگاه های اجرایی داده اما عملیاتی نشده است؛ لذا در رفع مشکلات اهالی پشتکوه فریدونشهر بسیار مصمم هستیم.


روستای کلوسه در غربی ترین نقطه جغرافیایی شهرستان فریدونشهر ‌در دامنه های کوهستانی واقع شده است. 


هفت روستای کلوسه، وستگان، کاهگان بالا، کاهگان پایین، کاهگانک، دورک و وزوه در محدوده پشتکوه دوم فریدونشهر واقع شده‌اند.

کد خبر 1223108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha