۴ اثر خراسان جنوبی ثبت جهانی می شود

شالبافان با اشاره به اینکه ۴ اثر خراسان جنوبی در آستانه ثبت در فهرست میراث جهانی است، گفت: پیگیر ورود تور خبرنگاران خارجی به خراسان جنوبی با هدف تولید محتوا برای معرفی این استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی اصغر شالبافان شامگاه (۲۱ مهر) در دیدار با فعالان حوزه گردشگری شهرستان فردوس اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فردوس، قابلیت پرداخت بیشتری را در رسانه ملی دارد.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به هماهنگی انجام شده با معاونت امور استان‌های صدا و سیما و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استانی برای پخش جاذبه‌های گردشگری در شبکه‌های دیگر استان‌ها افزود: خراسان جنوبی و شهرستان فردوس هم از این موضوع مستثنی نیستند.

 

وی بر معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهر شهر، از طریق تابلوهای بین راهی تاکید کرد و گفت: بخش های گردشگری خراسان جنوبی قابلیت هم افزایی خوبی دارند.

 

شالبافان قول مساعد برای پیگیری جدی تکمیل طرح جامع گردشگری خراسان جنوبی را داد و گفت: درخصوص بیمه امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بتوانیم کمکی برای بوم گردی ها داشته باشیم


به گفته وی، استان خراسان جنوبی آثار طبیعی و تاریخی ثبت شده در سطح جهانی دارد ولی متناسب با آن گردشگر ورودی به استان را مشاهده نمی کنیم. 


معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در آستانه ثبت جهانی 4 اثر دیگر در خراسان جنوبی هستیم، خاطرنشان کرد: پیگیر ورود تور خبرنگاران خارجی به خراسان جنوبی با هدف تولید محتوا جهت معرفی این استان هستیم.


همچنین مهدی روشن فرماندار فردوس هم در این جلسه با بیان اینکه زنجیره گردشگری شهرستان باید تکمیل شود، خاطرنشان کرد: فردوس ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد و زمینه توسعه گردشگری را داریم.

 

 

کد خبر 1223147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha