روایتی از اجتماع بانوان بیرجندی در دفاع از عزت زن و هویت ایرانی

زنان و دختران بیرجندی در محکومیت آشوب های اخیر به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهای انقلابی بار دیگر بر حفظ عزت زن و هویت ایرانی در مقابل توطئه‌های دشمنان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، راهپیمایی و اجتماع بزرگ بانوان امروز (۲۱ مهر) در محکومیت اغتشاشات اخیر و در دفاع از مقام شامخ زن با شعار «زن، عزت، هویت ایرانی» در بیرجند برگزار شد.

 

راهپیمایان با شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا و اسرائیل»، «لبیک یا خامنه ای»، «هیات من الذله»، «ایران پر از شهیده، فتنه جواب نمیده»، «ما حافظان دینیم، از پا نمی نشینیم» و «کوه اراده هستیم، امریکا را شکستیم» ضمن ابراز انزجار خود از دشمنان کشور و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی، بار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های والای اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

 

آرمان‌های این انقلاب و نظام تمام شدنی نیست

نرگس اکبری، یکی از بانوان بیرجندی که پرچم سه رنگ ایران اسلامی را حمل می کند، باشعار هميشگی «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل»، تنفر و انزجار خود از استكبار و صهيونيسم را به نمايش می گذارد. او معتقد است توطئه‌ها و آشوب ها ایران اسلامی را از نيل به اهداف خود بازنخواهد داشت و جوانان اين كشور راه شهدا را پرشتاب تر خواهند پيمود.

 

این بانوی خانه دار که با فرزند خردسالش در این اجتماع حضور یافته در گفتگو با خبرنگار شبستان، می گوید: دشمن خیال می کند با این فتنه ها می تواند خللی در ایران قوی ایجاد کند اما کور خوانده است چون همه زنان و جوانان این کشور در راه دفاع از آرمان‌های دینی و انقلابی سر و جان فدا می‌کنند، تا فریاد بزنند که آرمان‌های این انقلاب و نظام تمام شدنی نیست.

 

نوزادانی که در آغوش مادران یا آرمیده در کالسکه‌های رنگارنگ در میان جمعیت حضور دارند گویی خاطره‌ای نه چندان دور را در ذهن زنده می‌کند که امام امت خطاب به ایادی شاه فرمودند: «سربازان من در گهواره هستند». این کودکان گویی با زبان بی زبانی اعلام می‌کنند که فرزندان این سرزمین از نوزادی مدافع ولایت‌فقیه تربیت می‌شوند.

 

زنان و دختران مومن و انقلابی که این بار بخش زیادی از تلاش دشمن ارزش های آنها را هدف گرفته بود، با حضوری متفاوت با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان و پلاکاردهای که بر روی آن نوشته شده بود «آزادی اندیشه با توهین نمی‌شه»، «توطئه و اغتشاش کار منافقین است، نابودگر منافق وحدت مسلمین است»، «نیروی انتظامی تشکر تشکر»، «زن عفت افتخار - مرد غیرت اقتدار » از میدان ابوذر به سمت میدان قدس راهپیمایی کردند.

 

تحقیر زن در اندیشه غربی

طاهره روستا، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پایانی اجتماع بزرگ بانوان بیرجندی اظهار کرد: تاریخ بشریت از ظلم به همه انسانها بخصوص قشر بانوان است و نه تنها ظلم که گاهی اوقات شاهد بودیم که جنس زن را تحقیر کرده و انسان به حساب نمی آوردند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای تاریخ وقتی مرور می کنیم در زمان یونان باستان زنان را پلیدتر از حیوانات و سلاله شیطان می دانستند و حتی چهره های علمی که در آن زمان حضور داشتند از جمله سقراط و ارسطو با تمام علمی که داشتند اما نسبت به جنس زن دیدگاه خوبی نداشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نگاه تحقیرآمیز غربی ها به زنان، تصریح کرد: متاسفانه در ادیان الهی به غیر از اسلام هم که نگاه می کنیم وضعی بهتر از این مشاهده نمی کنیم. در اروپای قرون وسطی شاهد برگزاری مراسمی در سال ۵۸۶ میلادی بودیم با این عنوان که «زن انسان است یا خیر»؟

 

ظهور اسلام و فرصت درخشش زنان

وی به ظهور اسلام و فرصت درخشش زنان اشاره و تصریح کرد: در دوران ظلمانی جاهلیت بود که نور محمدی بر ظلمت جاهلیت پرتو افکند و حضرت محمد(ص) با توجه به آموزه های قرآنی از مختصات زن در هندسه دین رونمایی کرد و وجود زن را در کنار مرد به رسمیت شناخت و قبول کردن و به رسمیت شناختن نقش آفرینی زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی مطرح شد.

 

روستا در ادامه بیان کرد: عرب جاهلی زن را زنده به گور می کرد و از شنیدن تولد فرزند دختر خشمگین می شد اما در این بین اسلام نازل شد و مردم آن زمان شاهد بودند که پیامبر(ص) برای یک زن که دخترش فاطمه زهرا (س) بود تمام قد می ایستد و  تعابیری از جمله «فداها ابوها» بکار می برد.

 

وی با بیان اینکه عرب جاهلی شاهد بود که چگونه حضرت فاطمه زهرا (س) و دخترشان حضرت زینب (س) در تحول آفرینی زمان خود چقدر نقش ایفا کردند، افزود: اگر زحمات حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پبامبر نبود اسلام وضعیت فعلی را پیدا نمی کرد حضرت زهرا(س) زحماتی متحمل شد که با تمام زحمات پیامبر طی ۲۳ سال دوران رسالت برابری می کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: متاسفانه این دوران کوتاه بود و بار دیگر جاهلیت سایه خود را بر سر زنان انداخت و شاهد جاهلیتی مدرن هستیم و اکنون شاهد گورهای تزیین شده ای هستیم که به دست مردان جاهل و شهوت‌ران برای زنان فراهم شده است. اگر عرب جاهلی با خاک انسانیت یک زن را پنهان می کرد اکنون شاهد برجسته کردن بعد جسمی و غریزه جنسی زنان هستیم که نمی گذارد انسانیت زن به نمایش گذاشته شود.

اسلام و انقلاب زنان را از ذلت به اوج عزت رسانید

روستا با تأکید بر اینکه اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برجسته شدن بانوان اسلامی در تمامی عرصه ها هستیم که مقام معظم رهبری سه عرصه برای حضور زن در جامعه را به تصویر کشیدند که شامل عرصه تکامل انسانی، عرصه حضور اجتماعی و عرصه خانواده می شود، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: «ملتی که بانوان بصیر آن در راه پیشبرد اهداف پیشقدم باشند آسیب نخواهد دید.»

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام  و انقلاب اسلامی بود که زنان را از ذلت به اوج عزت رسانید، به جایگاه علمی بانوان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال ۵۷ فقط ۳۵ درصد بانوان ایرانی باسواد بودند که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد بانوان ایرانی باسواد هستند.

 

وی بیان کرد: سال ۵۵ تنها ۶ درصد زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی داشتند که اکنون به ۴۴ درصد رسیده، سال ۵۷ فقط هفت رشته ورزشی برای بانوان بود که اکنون به ۳۸ رشته افزایش یافته و در سال ۵۵ تعداد سه هزار و ۵۰۰ پزشک زن داشتیم که تا سال ۹۵ به ۶۰ هزار پزشک زن رسیده است.

 

در پایان این اجتماع بیانیه ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: ما حاضران در این اجتماع ضمن توصیه به فریب‌خوردگان که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته‌اند اعلام می‌کنیم صف خود را از عناصر معاند، سرسپرده و مزدور مرتبط با سازمان‌های جاسوسی کشورهای بیگانه جدا کنند.

 

بانوان خراسان جنوبی مراتب حمایت خود را از حافظان جان و مال و امنیت یعنی نیروهای انتظامی و بسیج مردمی اعلام داشته و بر دفاع از امنیت، عفت عمومی در جامعه، پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تاکید کردند.

 

گفتنی است؛ راهپیمایی و اجتماع امروز در شهرستانهای طبس، بشرویه، نهبندان، سرایان و سربیشه جنوبی هم برگزار شد.

 

 

کد خبر 1223155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha