کانون های مساجد در راستای نگهداری نیرو های جذب شده موفق نبوده است

حاذقی راد گفت: برای نگهداری و تقویت جوانان جذب شده به مساجد بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و در واقع موفق نبوده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ۱۹ مهر سال ۹۱ طی سخنرانی خود در جمع علما در خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد، بر تقویت این مراکز تأثیرگذار تأکید فرمودند.

فرامین ایشان نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده و تقویت کانون‌ها به معنی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد است.

گفتگویی داشته ایم با«حاذقی راد» مسئول کانون «افلاکیان» ارومیه که به شرح ذیل است:

 

1_کانون های مساجد چقدر نزدیک شده اند به آن چیزی که رهبر معظم انقلاب از این پایگاه ها توقع دارد؟

متأسفانه با توجه به بیانات رهبری در مورد جذب جوانان تا امروز نتوانسته‌ایم به‌خوبی عمل کنیم. در بعضی از برهه‌های زمانی شاید در زمینه جذب جوانان فعالیت‌هایی انجام‌شده است اما برای نگهداری و تقویت این جوانان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم. در تمام این سال‌ها بیشترین دغدغه ما دغدغه مالی بوده‌است برای همین نتوانسته‌ایم انگیزه خود را برای کار فرهنگی خوب حفظ کنیم در کانون‌های مساجد باید کارآفرینی شود، درآمدزایی شود که متأسفانه به این مهم بسیار کم نزدیک شده‌ایم و در تمام طول این دوران بیشتر به ظواهر رسیده‌ایم .

 

۲_ برنامه کانون های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری در گذشته، حال و آینده چه بوده، هست و خواهد بود؟

در زمینه برنامه‌ریزی می‌توانیم بگوییم که برنامه‌ریزی‌های خوب و شایسته‌ای انجام‌شده است اهداف نیز در نظر گرفته‌شده ولی متأسفانه چون بدون عقبه فکری و برنامه‌ریزی‌های شایسته هستند برای همین اکثراً ظاهری و توخالی بودند بنابراین متأسفانه پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه نداشته‌ایم .

 

۳_ چرا کانون ها نتوانسته اندبه نقطه مطلوب خود برسند؟

در کانون‌های مساجد نیروها جذب می‌شوند ولی نمی‌توانند آن‌ها را نگهداری و پرورش کنند زیرا بین مدیران کانون و عوامل مساجد تعاملی وجود ندارد مدیران کانون‌ها خودشان را دست‌کم می‌گیرند درحالی‌که یک مدیر کانون می‌تواند با برقراری تفاهم‌نامه بین ادارات مهم دولتی در راستای فعالیت‌های فرهنگی علمی و پژوهشی و فرهنگی و تربیتی اعضای کانون‌ها با افتخار نیرو جذب کند.

 

4_ کانون شما در راستای خواسته های رهبر انقلاب چه کرده است و برنامه اش در حال حاضر و آینده چیست؟

بزرگ‌ترین کاری که در کانون ما انجام‌گرفته ا کار علمی بوده است، دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی به‌صورت ورک‌شاپ یا کلاس‌های آموزشی زمینه‌های جذب جوانان را فراهم کرده‌است و کارگاه‌هایی نیز برگزار کرده‌ایم که سطح علمی اعضای کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد را بالا ببرد با توجه به نیازهای علمی جوانان دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدتی را فراهم کرده‌ایم که زمینه جذب استفاده و رشد و ارتقای علمی جوانان فراهم شود .

 

۵_اگر نسبت به پیام رهبری غافل شویم چه اتفاقی برای کانون ها خواهد افتاد؟

بدون‌شک اگر به بیانات مقامات معظم رهبری بی‌اعتناء باشیم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم شاید در ظاهر کارهایی کرده باشیم ولی هیچ‌وقت به هدف نهایی و مطلوب نخواهیم رسید

 

6_ کانون تراز چه کانونی است از نظر شما؟

یک کانون تراز باید کانونی باشد که بتواند با روحیه جهادی برنامه‌ریزی صحیح و هوشمندی را تفسیر کند و این‌که چقدر به این‌ها نزدیک شده باشد باید با یک روحیه جهادی نترسیده و حرکتی رو به جلو داشته باشد.

کد خبر 1223228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha