کانون‌های مساجد گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت العالمین

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌هایی با همین مضمون هستند.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری:

همزمان با سالروز ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام ششم شیعیان جهان، حضرت امام جعفر صادق(ع) آیین های جشن و سرور در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‌های غرب گیلان برگزار می‌شود.

 

برپایی ایستگاه‌های صلواتی به همراه پخش مولودی و مداحی و پشت نویسی خودروها به ذکر مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) از جمله فعالیت های فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) است.

 

میلاد پیامبر رحمت العالمین فرا رسیده و شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

 

همچنین با رونق شبکه‌های اجتماعی، جوانان حاضر در این شبکه ها نیز از روز گذشته پیام های تبریک با مضامین مختلف را در آن ارسال کرده و شادی خود را در سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) نشان می‌دهند.

 

ایراد سخنرانی توسط کارشناسان دینی مذهبی با هدف تبیین سیره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و شخصیت والای امام جعفر صادق(علیه السلام)، مولودی خوانی، اجرای نمایش های آیینی مذهبی و سرود از برنامه های این آیین ها است.

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با تبریک میلاد رسول خاتم(ص) و امام جعفر صادق(علیه السلام) و هفته وحدت اظهار کرد: به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، آیین جشن و سرور به همراه برنامه های متنوع فرهنگی در مسجد جامع شاندرمن برگزار می شود.

 

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» امام جمعه ماسال به سخنرانی و «حامد تقی‌زاده» به مولودی‌خوانی خواهند پرداخت.

 

وی گفت: در این مراسم ها عموم مردم شرکت می کنند و این مراسم ها فرصتی برای تبیین سیره و روش زندگی پبامبر گرامی اسلام است.

 

حجت‌الاسلام فنایی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را آشنایی هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) بیان و تصریح کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوی سبک زندگی است که باید در جامعه ترویج شود تا بتوانیم جامعه بویژه خانواده ها را از گزند تهاجم فرهنگی مصون بداریم.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه مسجد در رسالت پیامبر (ص)، مساجد بهترین میزبان برای برگزاری جشن میلاد آن حضرت است.

 

 

«سیدعباس طبایی» با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع شاندرمن همزمان با این روز ویژه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر افزود: جشن میلاد پیامبر مهربانی ها و امام صادق(ع)، ختم صلوات هدیه به پیامبر(ص) و امام صادق(ع) از جمله برنامه‌های این کانون است.

 

وی با بیان اینکه مسئله وحدت جزو مسائل بدیهی در عالم اسلام و آموزه‌های قرآنی است و باید در شئون زندگانی همه مردم جاری باشد گفت: پیامبر گرامی اسلام همه مسلمانان را به عنوان برادر خطاب کرده و در حقیقت جدایی و تفرقه در اسلام و در میان مسلمین وجود ندارد.

 

طبایی تصریح کرد: امروز اتحاد مسلمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جامعه اسلامی شیعه و سنی در این هفته باید بیشتر به مقوله وحدت بپردازند و در همه ابعاد سعی کنند تا اتحاد و وحدت را به عنوان یک اصل در همه امور به کار گیرند

 

گفتنی است؛ حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل ( سال 570 میلادی ) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود، مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند،  امام جعفر صادق(علیه السلام) هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری چشم به جهان گشود.

 

کد خبر 1223248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha