کلاس های هنری انجمن ها می تواند با محوریت مساجد صورت پذیرد

حجت الاسلام موسوي با تاکيد بر جايگاه ويژه هنر اسلامي در جامعه،گفت: کلاس های هنری انجمن ها می تواند با محوریت مساجد صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تبریک میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود برنامه شاخص در هفته وحدت داشته باشند و امیدواریم حمایت از کانون ها در هفته وحدت نیز صورت پذیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مساجد می‌تواند به معرفی فرهنگ بومی کمک‌ کند و اگر جوانان ما فرهنگ خود را به درستی بشناسند به سراغ فرهنگ بیگانه و غربی نمی‌روند.

 

وی افزود:کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در این برهه حساس با انجام فعالیت و برنامه های ارزشی و اثرگذار زمینه جذب و گرایش حداکثری جوانان به مساجد را فراهم و تقویت  کنند.

 

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم باورهای اعتقادی ملت مسلمان ایران بویژه جوانان را نشانه رفته است اظهار کرد:غفلت و کوتاهی در این زمینه موجب دور شدن جوانان از محیط های دینی و جذب شدن به جذابیت های پوچ و واهی غربی می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: ناهنجاری‌ های موجود در جامعه را می ‌توان با ایجاد یک محیط فرهنگی مناسب و هدایت افراد به این فضای مهم ارزشی برطرف  کردو از بروز چالش،مشکلات روحی،روانی و انحرافات اخلاقی در جامعه جلوگیری کرد.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت انجمن های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیشتر استفاده شود ،افزود: تعامل کانون  های فرهنگی هنری مساجد با انجمن های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند موجب تقویت برنامه های فرهنگی و  هنری در سطح شهر بویژه در مساجد شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کلاس های هنری انجمن ها می تواند با محوریت مساجد صورت پذیرد،گفت: کانون های مساجد در حوزه هنری باید بیشتر ورود پیدا کنند و در این زمینه از ظرفیت انجمن های  ادارات ارشاد و حوزه هنری باید استفاده کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ در زمینه توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد،افزود: نهضت بازگشت به مساجد با همکاری و تعامل ارکان مساجد صورت خواهد پذیرفت و اداره فرهنگ و راشاد اسلامی نیز می تواند در این زمینه فعالیت های خوبی را داشته باشد.

کد خبر 1223255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha