نیمی از راه های روستایی استان قزوین خاکی است

غریب گفت: ما در استان قزوین ۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «لیلا غریب» در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در بحث وضعیت راه روستایی در مناطقی مانند طارم و الموت غربی وضعیت خوبی نداریم، ما پیشنهادی برای تحقق عدالت در بحث راه روستایی داده ایم و تصمیم گرفتیم اداره راه و شهرسازی به ما لیست راه مواصلاتی که نیاز به آسفالت دارد ارائه دهد.      

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد: ما در استان ۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه ها آسفالته است، که البته آسفالت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خراب شده و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی است.   

 

وی عنوان کرد: در این پیشنهاد ما اداره راه و شهرسازی، راه های روستایی را مشخص کرده  و ما بر اساس محرومیت آن روستا، میزان تردد در آن راه، جمعیت و نوع راه روستا اولویت بندی کرده و نمره کیفی هم بر اساس مواردی نظیر گردشگری و غیره داده و بر این اساس اعداد عادلانه تقسیم بندی شده و معاونت عمرانی استانداری تصمیم گرفته تا مصوبات سفر را تخصیص دهد.   

 

در ادامه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص مشکلات راه روستایی، همراهی و هم افزایی از سوی مدیران برای جذب اعتبارات در حوزه راه روستایی لازم است.     

 

«فاطمه محمدبیگی» یادآور شد: در آبیک، البرز و قزوین ما شاهد یک نگاه متفاوت و متأسفانه نبود عدالت در توزیع اعتبارات هستیم، نمی شود جاده منطقه و روستایی ۲ بار روکش آسفالت شود و منطقه ای دارای گردنه سنگلاخی باشد که ۲ خودرو هم نتواند از کنار هم عبور کنند.

 

کد خبر 1223259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha