روی نوجوانان بیش از گذشته برنامه ریزی شود

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه در حوزه نوجوانان در بخش خواهران و برادران کار ویژه ای صورت پذیرد ،گفت: با توجه به هجمه های دشمنان باید روی نوجوانان بیش از گذشته برنامه ریزی شود وبرنامه های جذاب و متنوعی در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ؛حجت الاسلام«سید علی موسوی» در بازدید از کانون فرهنگی هنری حافظ در شهرستان شاهرود با تقدیر از فعالیت های ارزشمند کانون در طول سال،بیان کرد:برنامه های قرآنی در دستور کانون حافظ با توجه به ظرفیت های قرآنی موجود قرار گیرد و اولویت اول کار خود را برنامه های قرآنی قرار دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: راه اندازی مهد قرآنی در کانون حافظ می تواند در جذب کودکان به سمت قرآن تاثیر گذار باشد و در ادامه در حوزه نوجوانان نیز برنامه های قرآنی برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه نوجوانان در بخش خواهران و برادران کار ویژه ای صورت پذیرد ،گفت: با توجه به هجمه های دشمنان باید روی نوجوانان بیش از گذشته برنامه ریزی شود وبرنامه های جذاب و متنوعی در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: توجه به اصول دین در کانون های مساجد اولویت برنامه ها قرار گیرد تا شاهد تاثیر گذاری بیشتری در جامعه باشیم.

 

«علیرضا میری» نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های این کانون در طول سال،بیان کرد:حفظ موضوعی قرآن و برنامه های قرآنی یکی از برنامه های مهم کانون فرهنگی هنری حافظ بوده است که به طور ویژه در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حافظ شاهرود افزود: پاسخگویی به شبهات نیز در دستور کار کانون است تا بتوانیم برای نوجوانان و جوانان که در جامعه امروز دچار شبهه شده اند ارتباط گرفته و رفع شبهه صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با والدین کودکان و نوجوانان برگزار می شود،گفت: در ابتدای ثبت نام اعضا و در طول سال مصاحبه روانشناسی با خانواده ها و فرزندان صورت پذیرفته است که تاثیر گذاری خوبی را داشته است.

 

میری عمده فعالیت کانون را در حوزه نوجوانان دانست و بیان کرد: طرح مسجد همگام با نیاز نوجوان و جوان  را در دستور کار داریم تا بتوانیم با نیاز سنجی جوانان و نوجوانان راه های جذب به مسجد را بررسی و برنامه ریزی های لازم برای جذب بیشتر صورت پذیرد.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری حافظ با بیان اینکه اگر حضور روحانیون با تجربه در حوزه کار کودک و نوجوان را در شاهرود داشته باشیم می توان کارهای خوبی را در حوزه جذب داشته باشیم،افزود: بانک اطلاعاتی برای فعالیت در حوزه سواد رسانه ای و سایر جوزه ها تاثیر گذار خواهند بود و ستاد استان می تواند کارشناسان و اساتید در حوزه های مختلف را به کانون معرفی کنند تا کلاس های مختلف در کانون ها برگزار شود که کانون حافظ  آمادگی برگزاری کلاس های مختلف در کانون را دارد.

 

وی با بیان اینکه برای کار تخصصی در کانون باید از اساتید خوبی بهره مند شویم که نیاز به حمایت استان هستیم،گفت:نیاز سنجی در مسجد و کانون صورت گرفته است و برای رفع این نیاز ها باید از از اساتید و اعتبارات خوبی بهره مند شد.

 

میری با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین نیز  در این کانون استفاده می شود اظهارداشت: با توجه به مشکلات اقتصادی نیاز به اعتبارات بیشتری هستیم.

 

کد خبر 1223264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha