افزایش کمی و کیفی  کانون های  فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار قرار دارد

فلاح گفت: تلاش برای تشکیل کانون های ویژه فرهنگی و هنری در دستور کار است و تلاش داریم تا با قوت در این بخش وارد شده و برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی با هم اندیشی اقدام کنیم.

مسعود فلاح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران، با گرامیداشت ۱۹ مهرماه سالگرد فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد اظهار کرد: مساجد محلی برای توسعه و پرورش فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است و باید در شکوفایی استعدادها در مساجد تلاش شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید. » و ما باید در این راستا بیش از هر زمان دگیری وارد شده شده و دغدغه داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله کارکردهای مؤثر و مهم مساجد است و باید به صورت همه جانبه در بخش های مختلف و برای کودکان و نوجوانان برنامه ارائه کرد.

 

فلاح گفت: تلاش برای تشکیل کانون های ویژه فرهنگی و هنری در دستور کار است و تلاش داریم تا با قوت در این بخش وارد شده و برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی با هم اندیشی اقدام کنیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با اشاره به فعالیت 75 کانون فرهنگی هنری در مساجد بهشهر افزود: از این تعداد 40 کانون فرهنگی هنری روستایی و 25 کانون شهری فعال است که  مرکز و فضایی برای شکوفا کردن استعداد های مختلف است.

 

وی با اشاره به فعالیت یک کانون فرهنگی هنری خاص و ویژه در زندان خلیل شهر بهشهر یادآور شد: تلاش داریم تا با افزایش این کانون خاص در مناطق مختلف، خدمات متفاوتی ارائه و کانون ها را فراگیر کنیم.

کد خبر 1223275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha