رویکرد تقویت وحدت در جهان اسلام نباید مقطعی و سطحی باشد

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: ضرورت های امروز دنیا می طلبد که رویکرد تقویت وحدت و انسجام در جهان اسلام عمیق و دائمی باشد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت ابراز داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام بین امت اسلام داریم چه آن که دشمنان با درک اهمیت این قضیه به هر بهانه ای به دنبال ضربه به وحدت اسلامی هستند.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: با نگاهی به آیات نورانی قرآن کریم و احادیث و کلام اهل بیت(ع) به خوبی متوجه می شویم که تلاش در جهت تقویت وحدت و همدلی بین مسلمین، یک ضرورت عقلی و دینی و انسانی به شمار می رود و لذا ما باید زمینه ها و بسترهای تحقق این مهم را در جامعه اسلامی فراهم نماییم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین تأکید کرد: شیعه و سنی گذشته از اختلاف نظرهایی که در جزئیات دینی خود دارند، در ارکان دینی همچون توحید، قرآن مجید، رسول الله (ص)، حج و بسیاری از مناسک دینی اشتراک نظر دارند و لذا در برابر دشمن مشترک باید بر این اشتراکات بیش از پیش تأکید نمود.

 


وی بیان داشت: نکته حائز اهمیتی که در این میان وجود دارد این است که نگاه و رویکرد ما به ضرورت وحدت و انسجام اسلامی نباید مقطعی و سطحی باشد و صرفاً محدود به ایامی چون هفته وحدت نشود بلکه این رویکرد می بایست دائمی و عمیق باشد تا باعث خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان در ابعاد گوناگون گردد.

کد خبر 1223284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha