ویژه برنامه مهر سینما در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

ویژه برنامه مهر سینما همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌شرقی نیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ویژه برنامه "مهر سینمای ایران" به مناسبت روز ملی سینمای ایران و با هدف ترویج فضای نشاط، شادابی و پویایی در سینمای کشور و همچنین در راستای به عرصه عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

‌بنابر این گزارش، با توجه به تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین علیه السلام با روز ملی سینما، برنامه‌ریزی سازمان سینمایی کشور با همراهی و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها به گونه‌ای بوده تا ضمن تکریم سینماگران پیشکسوت، با ایجاد فضای سالم رقابتی در مهر ماه و همزمان با جشن‌های ربیع‌الاول، بهترین‌های سینمای ایران در رشته‌های مختلف را در سراسر کشور شناسایی، تجلیل و مورد حمایت قرار دهد .

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز با همکاری نهادها و شخصیت‌های برجسته هنری، بر اساس این طرح اقدام به شناسایی فعال ترین و برگزیدگان سینمای استان کرده و پس از ارزیابی های صورت گرفته، قرار است در مراسمی از برگزیدگان استانی در رشته های کارگردانی، بازیگری، فیلم نامه نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه های ویژه بصری، فیلم برداری، انیمیشن، سینمادار، آموزشگاه سینمایی، پژوهشگران سینما و تهیه کننده فیلم سینمایی تجلیل به عمل می آورد.

قرار است در این طرح؛ یک نفر به عنوان فعال ترین و بهترین هنرمند در حوزه سینمای استان معرفی شده و برگزیدگان به همراه مستندات برای داوری در سطح ملی به معاونت مطالعات و توسعه فناوری سینمایی سازمان معرفی شوند.

بر اساس این گزارش، تجلیل از 2 هنرمند پیشکسوت سینمای استان به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری،‌ تجلیل از 2 هنرمند ایثارگر دوران دفاع مقدس و تجلیل از یک خانواده شهید هنرمند استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در کنار اجرای طرح مهر سینمای ایران است.

همیچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در راستای تحقق عدالت فرهنگی دولت؛ برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با برنامه مهر سینمای ایران در نقاط کم برخوردار و مرزی استان همچون شهرستانهای هشترود، چاراویماق، هریس،‌ ورزقان، هوراند و خداآفرین برگزار خواهد کرد.

کد خبر 1223296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha