استقبال هنرمندان و عموم جامعه از گذر هنری «آستان جانان» در شیراز

گذر هنری «آستان جانان» که به‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته‌ وحدت و تقارن آن با یادروز حافظ، حدفاصل چهارراه حافظیه تا ادبیات برپا شده است، با استقبال هنرمندان و عموم جامعه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در استان فارس، گذر هنر نبوی که با عنوان «آستان جانان» به‌ همت کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) و دیگر نهادهای فرهنگی استان فارس برپا شده است، از ۱۸مهرماه، با حضور هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف، در شیراز آغاز به کار کرد، حضور هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و تولید آثار زیبایی در پیوند با پیامبر رحمت (ص) و این گذر را با اقبال عموم مواجه کرد، مسئولان کشوری و استانی، شهردار شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز و... ازجمله مسؤولانی بودند که درطول سه شب اول برپایی این گذر از آن بازدید کردند. 

به‌گفته‌ دکتر حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) در طول سه شب گذشته، حدود 30 اثر در حوزه‌ هنرهای تجسمی در رشته‌های نقاشی، نقاشی ‌خط و خوشنویسی در گذر هنرنبوی به ‌صورت زنده توسط هنرمندان در ارتباط با پیامبر اکرم (ص) و حافظ شیرازی تولید شده است که این آثار بیشتر از نظر شیوه‌ اجرا دارای تنوع بوده و دلیل این تنوع نیز حضور هنرمندانی با شیوه‌های اجرای مختلف شخصی است و به همین دلیل هیچ یک از آثار از سبك‌های رایج تاریخ هنری پیروی نمی‌كنند و این نقطه‌ی قوتی در روند تولیدات شكل‌ گرفته در این رویداد است و آثار تولید شده به ‌صورت مزایده به ‌فروش می ‌رسد و تمام عواید آن صرف کارهای فرهنگی و خیریه خواهد شد. 

خاطر نشان می شود، گذر هنری «آستان جانان» تا جمعه ۲۲مهرماه هرشب از ساعت ۱۸تا ۲۲ برپا خواهد بود و اجرای زنده موسیقی، سرود و مولودی ‌خوانی، شب شعر و برنامه‌های متنوع ادبی، قصه‌ گویی، عروسک ‌گردانی و نقاشی در غرفه‌ی کودک و نوجوان، نورافشانی و... ازجمله برنامه‌های این ۶ شب در این گذر هنری است.

کد خبر 1223328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha