تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ضروری است

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به توطئه های دشمنان برای جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش های دینی و انقلابی، گفت: برای مقابله با توطئه های دشمنان، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام سید مهدی هاشمی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان، افزود: باید برای مقابله با توطئه های دشمنان برنامه جدی به عمل آید.


وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دولت مربوط به بخش فرهنگی است، افزود: برای مقابله با دسیسه های دشمنان فعالیت بیشتر در حوزه های فرهنگی، اقتصاد  اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.


این کارشناس فرهنگی و مذهبی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اقتصاد را زیر مجموعه فرهنگ دانست و افزود: مسؤولان موظف هستند بخش‌های مختلف همچون اقتصاد کشور را سامان دهند.


وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب فرهنگ ما که در قالب کلمات متفاوتی همچون شیبخون فرهنگی، تهاجم و جنگ نرم از آن استفاده می شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان در این راستا وظایف سنگینی بر دوش دارند و باید در برابر هجمه های فرهنگی فرهنگ را تقویت کنند.


حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دولت‌ها تاکنون در مقوله فرهنگی کم لطفی کردند، اظهار داشت: تاکنون حق فرهنگ به خوبی ادا نشده است به گونه ای که امروز شاهد آسیب‌های فرهنگی هستیم.


وی با اشاره به اینکه امروز دشمن از خلأهای فرهنگی استفاده می کند و باید دردمندانه گفت که در این راستا به توفیقاتی دست یافته است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ باید جلوی هجمه های فرهنگی دشمنان گرفته شود.


وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه های مختلفی دارد، اظهار کرد: با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید جلوی آسیب‌ها را گرفت.

این کارشناس تاکید کرد: با پرورش مردمی مؤمن، باورمند و اهل علم و عمل صالح می توان در ارتقای فرهنگ جامعه دینی نقش آفرین شد.

وی با اشاره به وجود ضعف فرهنگی در زمینه هنر، مسائل فنی و دیگر اموری که خاص زنان و مردان جامعه است، بیان کرد: با توجه به مسائلی در زمینه عفت، حفظ کرامتها، توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی و رعایت حریم‌های شخصی باید زیربنای فرهنگ عمومی و فرهنگی دینی جامعه را تقویت کرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی عاملی مهم برای حفظ و تقویت ارزش‌ها و مقابله با آسیب‌های حاصل از توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است

این کارشناس دینی فرهنگ را زیرساخت تمام فعالیت‌ها دانست و گفت: کلید فرهنگ در دست دولت است و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در هر زمینه ای به ویژه در عرصه فرهنگی راه گشا است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه فرهنگ مسؤولیت و وظایف خطیری بر دوش دارد، افزود: نخستین وظیفه دولت آینده تخصیص بودجه فرهنگی برای ادارات و ارگان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، لازم است.

 

کد خبر 1223333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha