هنر ایرانی موجب تعجب جهانیان شده است

جلالی با اشاره به اینکه زنجان شهر جهانی ملیله است، افزود: هنر ایرانی است که از هیچ همه بسازد و از هیچ هنر بسازد که موجب تعجب جهانیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مریم جلالی شامگاه پنجشنبه ۲۱ مهر در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان زنجان در نمایشگاه بین المللی کاسپین اظهار کرد: زنجان میزبان مهربان، شعار خوبی برای این شهر است، به راستی که از کوچه به کوچه این شهر مهر و مهربانی می‌بارد.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه زنجان شهر جهانی ملیله است، افزود: هنر ایرانی است که از هیچ همه بسازد و از هیچ هنر بسازد که موجب تعجب جهانیان شود.

 

وی با اشاره به پخت غذاها در جشنواره آش گفت: حتی در غذا پنچ حس ما را درگیر می‌کند و طعم دلنشین آن چیزی است که زنان ما می‌آفرینند و این غذاها در ظرف‌هایی که هنر دست همین افراد است پخته شده است.

 

جلالی با تقدیر از مسئولانی که جشنواره ملی پانزدهمین دوره آش ایرانی و شانزدهمين جشنواره ملی صنایع‌دستی زنجان را به اینجا رسانده‌اند، تصریح کرد: باید قدرشناس این مهربانی و هنر زنجانی‌ها باشیم‌، همانطور که زنان همیشه منشا اثر بوده‌اند.

 

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به اینکه مس، چاقوی زنجان، و دست پخت‌های زنجان نشان از اقتدار زن ایرانی دارد، گفت: این نشان می‌دهد که در طول تاریخ هیچ شکافی بین زن و مرد نبوده است و مادران همیشه حتی در عرصه مدیریت حرف اول را می‌زنند.

 

کارفرمایان جدید در رشته های صنایع دستی معرفی شود

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی نیز در سخنانی گفت: بیمه  یکی از موارد حمایتی وزارت میراث‌فرهنگی از هنرمندان صنایع‌دستی است و همه تلاش ما این است که بیمه از حالت سال به سال تایید شدن خارج شود، ما می‌توانیم بیمه‌های بهتری را غیر از تامین اجتماعی برای صنعتگران در نظر بگیریم، به همین دلیل صندوق احیاء برای صنعتگران تاسیس شد.

 

حسن عسکرپور افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری کیفیت مواد اولیه صنایع‌دستی را ارتقا دهد.

 

وی گفت: باید کارفرمایان جدید در رشته‌های صنایع‌دستی معرفی شوند تا مکمل زنجیره تولید شوند، این پیشنهادات باید از طرف معاونت صنایع‌دستی استان ارائه شود.

 

عسکرپور بیان کرد: بیمه سختی کار برای رشته‌های صنایع‌دستی فقط باید به برخی از رشته‌های صنایع‌دستی که جزء مشاغل سخت هستند تعلق گیرد.

 

برگزاری جشنواره روزهای شادی را در زنجان رقم می زند

شهردار زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت کنندگان و صنعتگران مولفه‌های اصلی برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی هستند و همین امر موجب ایجاد روزهای شادی و نشاط در زنجان می شود.

 

علیرضا فیروزفر با اشاره به برنامه‌های متنوع تدارک دیده در قالب این جشنواره بیان کرد: خوشبختانه همراهی در این جشنواره مطلوب بوده که مثال مهم آن مدیریت ترافیک از طرف نیروی انتظامی است.

 

وی گفت: فراموش نکنیم دو سالی که در حسرت یک رابطه نزدیک بودیم، نمی‌توانستیم چنین جشنواره‌ای برگزار کنیم و خوشبختانه امروز این نعمت را داریم.این مرام و منش ملت ایران که صمیمانه در کنار هم هستند باعث خوشحالی و خرسندی است.

 

کد خبر 1223400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha