پروژه سد پلرود به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بهروزی فر با بیان اینکه پروژه سد پلرود به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: بعد از گذشت ده دوازده سال این پروژه تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «خلیل بهروزی‌فر» شامگاه پنج شنبه( ۲۱ مهرماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در پی افزایش حدود ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس اعتراضاتی نسبت به این قانون داشت و پیگیری‌هایی را در این زمینه انجام داد. 

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق باید متناسب با نرخ افزایش تورم و قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج مردم عملیاتی شود تصریح کرد: متاسفانه ۱۰ درصد افزایش حقوق در مقابل افزایش قیمت‌ها همخوانی و تناسبی نداشت فلذا اخیرا دولت لایحه‌ای را در همین ارتباط به مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی تقدیم کرد که با دو فوریت کلیات آن در صحن علنی به تصویب رسید.

 

بهروزی فر با تاکید بر اینکه این لایحه مجددا به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است ادامه داد: آنطور که دولت در لایحه آورده و امتیاز سه هزار را برای کارکنان پیش بینی کرده بود میزان این افزایش حدودا یک میلیون و پنج هزار تومان و با احتساب مالیات ۹۰۰ هزار تومان میشد که این امر برای بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت ۹۰۰ هزار تومان معاف از مالیات پیشنهاد شد. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس میزان افزایش پرداختی دولت به  نهادهای حمایتی، مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی از دهک یک تا سه را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: دولت برای دهک های چهارم به بعد افزایش ۱۰ درصدی را در لایحه اعلام کرده بود که این امر در کمیسیون اجتماعی برای بازنشستگان کشوری و لشکری با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان‌ و برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۵۰ درصد افزایش حقوق به ثبت رسید. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که این افزایش پرداختی‌ها از چه زمانی اعمال خواهد شد  ادامه داد: این لایحه دو فوریتی است و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه باید به صحن علنی مجلس داده شود که به نظر می‌رسد هفته آینده این امر در دستور کار قرار گیرد تا افزایش‌ها از ابتدای شهریور امسال پرداخت شوند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد سرنوشت طرح ساماندهی کارکنان دولت هم اضافه کرد: این طرح امسال وارد صحن علنی مجلس شد و حدودا ده روز قبل در کمیسیون اجتماعی تلاش کردیم تا نسبت به تصویب و ارسال آن به معاونت قوانین مجلس اقدام کنیم که با ثبت سامانه آن و ارائه پیشنهادات نمایندگان حتما دو فوریت آن را از صحن علنی درخواست خواهیم کرد.

 

بهروزی فر ابراز داشت: اولین هدف ما در طرح ساماندهی کارکنان دولت که احتمالا از نیمه‌های سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود این بود که امنیت شغلی لازم را برای همه کسانی که به صورت شرکتی، طرحی، حجمی و عناوین مختلف مشغول به کار هستند را فراهم کنیم تا بدین وسیله عملا شرکتهای واسط خارج شوند و نیروی کار مستقیما با سازمانها و شرکتهای وابسته دولتی قرارداد خود را منعقد کنند. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس در ادامه نتیجه پیگیری‌ها برای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله را برشمرد و گفت: خوشبختانه عزم خوبی در استان و شهرستان برای این امر به وجود آمد و موانع ثبت جهانی ماسوله در یونسکو قبل از ورود ارزیاب به منطقه برطرف شد.

 

وی از نگاه مثبت و ابراز رضایتمندی ارزیاب یونسکو در سفر چهار روزه به ماسوله سخن گفت و اذعان کرد: از وزارت میراث فرهنگی هم در این مورد پیگیر شدم و خود مسئولان وزارتخانه هم در مورد گزارش تهیه شده ارزیابی کمیسیون یونسکو خوشبین بودند.

 

بهروزی فر مراحل ساخت سد لاسک را هم مورد اشاره قرار داد و در مورد موضوع تملک اراضی آن تصریح کرد: دولت بر روی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی متمرکز شده است اما پروژه سد لاسک در طی این ده دوازده سال تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه هنوز مشکلات و موانع منابع طبیعی و محیط زیست پروژه سد پلرود حل نشده است اذعان کرد: فرد سرمایه‌گذار در این پروژه متاسفانه بعد از سالیان سال نتوانست به تعهدات خود عمل کند و قرار است وی از این مسیر خارج شود و پیمانکار هم باید به دنبال سرمایه‌گذار دیگری باشد.

 

بهروزی فر میزان اعتبارات مورد نیاز پروژه سد پلرود را ذکر کرد و اظهار داشت: پروژه سد پلرود به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 1223404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha