گیلان غرق شادی و سرور ‌میلاد رسول مهربانی‌ها و صادق آل محمد (ص)

گیلان در سالروز میلاد محمد مصطفی(ص)؛ رسول مهربانی ‎ها و نیز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت؛ صادق آل محمد، غرق شادی و سرور است.

خبرگزاری شبستان از گیلان - مائده فلاحتکارضیابری؛

مردم ولایتمدار گیلان امروز و همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع)، با برگزاری جشن های میلاد نور این روز را گرامی می دارند.

 

از چند روز گذشته برنامه های جشن و سرور با آذین بندی و چراغانی سطح شهر در شهرهای مختلف گیلان آغاز شده و امروز برنامه های مختلف جشن از جمله برپایی ایستگاه های صلواتی برگزار شده است.

 

امروز همزمان با میلاد پر نور پیامبر گرامی اسلام مردم گیل و دیلم و تالش با پخش شیرینی و شربت و انواع نذری ها عشق و ارادت خود به ساحت آخرین نبی الهی ابراز می کنند.

 

توزیع شیرینی و شربت برای خودروهای عبوری در جلوی برخی از مساجد و حسینیه‌ها، آذین بندی کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر به همراه برگزاری آئین‌های مولودی خوانی در تعدادی از مساجد از جمله اقداماتی است که به همت جوانان مسجدی در ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) در حال برگزاری است.

 

در آیین‌هایی که به یمن این روز مبارک در سطح مساجد شهرهای مختلف گیلان برگزار شده شخصیت‌های مذهبی و روحانی استان در خصوص ابعاد مختلف شخصیت خاتم پیامبران و امام ششم شیعیان جهان سخنرانی کرده و شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در وصف حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) به شعرخوانی پرداختند.

 

تعدادی از جوانان نیز روز عقد و پیوند زناشویی خود را سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) انتخاب کرده‌اند.

 

 

حجت‌الاسلام «سیدهادی موسوی» با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) نماد و الگوی شاخص و برتر وحدت در میان امت اسلامی هستند.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه اتحاد و همبستگی حول محور آنحضرت به استحکام و قوت جهان اسلام کمک می‌کند، افزود: رمز موفقیت امت اسلامی در انسجام و تقویت وحدت، اخوت و برادری و دشمن‌شناسی است.

 

وی با بیان اینکه صداقت و درستکاری ایشان بر همگان آشکار بود تا جایی که در دوران جوانی او را محمد امین نامیدند گفت: مهربانی حضرت رسول اکرم (ص) از دوران کودکی در رفتار او هویدا بوده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد:‌ حضرت محمد (ص) با تبلیغ دین اسلام و با تکیه بر فرامین آن، تبعیض را از بین برد و به همین دلیل است که امروز جهان اسلام شیفته راه پیامبر اسلام (ص) است.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه سبک زندگی نبی مکرم اسلام(ص) سرشار از آموزه‌های مهم دینی بوده که باید سرلوحه زندگی افراد قرار بگیرد خاطرنشان کرد: مسلمانان از راه و منش رسول خدا(ص) پیروی کنند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.

 

گفتنی است، نامگذاری دو روز به عنوان میلاد پیامبر گرامی اسلام مورد سوءاستفاده دشمنان شده بود و از این موضوع به شدت علیه مسلمانان استفاده می شد، اما با تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی 12 تا 17 ربیع ‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد، اکثر مسلمانان و دولت‌ های اسلامی این روز را جشن می‌ گیرند و به شادمانی می ‌پردازند، به همین مناسبت در مساجد مجالس مولودی ‌خوانی در مدح پیامبر اسلام خوانده شده و سیره و روش پیامبر گرامی اسلام را بیان می کنند، پخش شیرینی و شکلات و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه هایی است که در گیلان برگزار می شود و همه مردم در برگزاری این جشن خود را سهیم می ‌دانند.

موقع‌ شناسی امام راحل موجب شد تا هفته وحدت شکل گیرد، داشتن نقاط مشترکی از جمله خداوند متعال، قبله، پیامبر و کتاب واحدی عامل وحدت است، تاکید بر احکام از جمله نماز، روزه، زکات و حج از دیگر اشتراکات بین مسلمانان است.  وجود دو تاریخ در ولادت نبی مکرم اسلام دستاویزی برای دشمنان بود و اختلاف ‌انگیزی بین شیعه و سنی از این طریق صورت می‌ گرفت.  بصیرت دینی و دوراندیشی امام خمینی(ره) موجب جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده دشمن شد و هفته وحدت نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کرد. 

 

 

کد خبر 1223425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha