شیراز به عنوان شهر تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی شناخته شود

آیت الله دژکام گفت: شیراز به عنوان شهری که باید تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمق و گستردگی و برتری نسبت به سبک‌ های دیگر از اینجا صادر شود باید شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (22 مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) گفت: پیامبر (ص) بسیار برای مردم دلسوز بودند و برای هدایت آنها همواره تلاش فراوان و سختی بسیار متحمل شدند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: امروز هم در شرایطی قرار داریم که برای تمرین دلسوزی برای مردم با الگوبرداری از پیامبر اکرم (ص) باید رسانه ها کمک کنند و در مسیر تمدن سازی اسلامی تلاش و حرکت مضاغف داشته باشند.

وی اضافه کرد: رسانه ها در دستگیری از یتیمان می توانند نقش موثری داشته باشند و یک مجموعه خیریه در فارس در حال ساخت یک یتیم خانه برای ۶۰۰ یتیم است که بسیار مایه خرسندی است و باید انعکاس آن در جامعه انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیشینه کهن و پرافتخار شهر شیراز بیان کرد: شیراز به عنوان شهری که باید تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمق و گستردگی و برتری نسبت به سبک‌ های دیگر از اینجا صادر شود باید شناخته شود.

وی درباره صفات پیروان پیامبر (ص) در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: در سوره «فتح» برای پیروان پیامبر پنج ویژگی ذکر شده که ایجاد آنها در امت اسلامی موجب می شود تا عزت امت اسلامی لطمه نخورد و ویژگی اول اشدا علی الکفار است، دشمن دلش می خواهد شما را از این موضع سرسختی با کفار به هر بهانه بیرون ببرد اما ما اهل نرم ‌خویی با خودمان و مسلمانان هستیم اما با کفار نرم خو نخواهیم بود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرمودند تا می ‌شود مسائل را امنیتی نکنید اما کار قضایی و امنیتی نیز لازم است و شب گذشته و با هزار رنج که برای دل مسلمانان حزب اللهی است، یک طلبه عزیز و یک پاسدار را، یک ‌نفر اسلحه کشیده و کشته است برای اینکه گفتند شعارهای هنجارشکن را دیوارنویسی نکنید.

آیت الله دژکام ادامه داد: دستگاه‌های تبلیغات دشمن و عده ‌ای منافق در درون می‌ خواهند یکی یکی بچه های ما را بکشند و  جلوی این مظلومیت باید یک جایی گرفته شود و این مشکل به زودی با حسن تدبیر مجموعه‌ های قضایی و امنیتی به امید خدا حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان همواره دنبال این هستند از فضل الهی بهره مند شوند، گفت: مسلمانان در پی کسب رضوان الهی هستند و نور سجده در پیشانی‌ های آنها هویداست و چهره آنها موجب جا خوردن لشکر دشمن می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظلع العالی) بر نیاز به تحول در دولت و ملت تاکید فرموده اند و تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در تمامی بخش‌ های اداری و حکمرانی و بخش ‌هایی از سبک ‌زندگی عمومی است.

وی گفت: اگر می ‌خواهیم طرف پیامبر (ص) باشیم باید یک حرکت جهادی برای اصلاح امورمان آغاز کنیم و برخی از نکاتی که در سبک زندگی اسلامی درگیریم باید کمک دهیم و به سمت صحیح آن پیش ببریم.

کد خبر 1223451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha