اغتشاشات کور دشمنان و ایادی آن قطعا به جایی نمی رسد/  مردم ولایی ایران گوش به فرمان ولایت فقیه هستند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اغتشاشات کور قطعا به جایی نمی رسد و مردم ولایی ما گوش به فرمان ولایت فقیه هستند، گفت: دشمن بداند انقلاب ما تازه قدم در گام دوم تمدن ساز خود گذاشته است و مستحکم تر از گذشته به پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز (۲۲مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز  مصادف با ۱۷ ربیع الاول، روز مبارکی است و جزو نادرترین ایام مبارک و میلاد دو معصوم است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، ابراز کرد: افتخار ما این است که پیرو حضرت امام صادق(ع) و شیعه جعفری هستیم، کاری که دشمنان اسلام از دهه آغازین اسلام دنبال کردند و در قرن های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است به گونه ای که خیلی از جنگ‌ها را بین کشورهای اسلامی ایجاد کردند و بردار کشی به راه انداخته و بارها تکرار شد.

 

وی با تاکید بر اینکه این درد دیرینه ای است که بر پیکره جهان اسلام وارد شده است، گفت: امروز  دشمنان، تمام قدرت رسانه ای خود را برای اسلامی هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی به کار گرفته است و تنها سلاح موثری که می‌تواند که دشمن را زمین گیر کرده تا به اهدافش نرسد وحدت امت اسلامی و اینکه امت اسلامی ید واحده ای در برابر استکبار جهانی باشند.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی انجام می دهند، بیان کرد: از برکت انقلاب اسلامی، این مسیر انقلاب اسلامی در سطح جهان نورافشانی می کند که برخی از حاکمانی که ابزار دشمن بودند متوجه می شوند راه ماندگاری آنها وصل شدن به جمهوری اسلامی و مسیر انقلاب و‌ دوری از استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  یادآور شد: خداوند متعال ما را جز امت برترین پیامبرانش قرار داد، برای اینکه جامعه انسانی در مقیاس جهانی صلاحیت پیدا کند که از رهنمودهای حکیمانه آن حضرت برخوردار شود،  لازم بود که ۱۲۴ هزار پیامبر بیایند و زمینه چینی و مقدمه چینی کنند تا  انسان به آن بلوغ فکری برسند که پذایرایی پیامبر خاتم باشند.

 

وی ابراز کرد: ابعاد مختلف شخصیت حضرن پیامبر اکرم(ص) برای ما ناشناخته است، اطلاعات ما در خصوص شخصیتی که سبب اتصال زمین خاکی با خداوند متعال است، ناقص است، انسانی که به عنوان قوی ترین مدیر  در سطح جهان در طول تاریخ باشد،در کوتاه‌ترین زمان توانست از نیروهای نیمه وحشی حزیره العرب، یک تمدن بزرگی را بسازد، وحدت، برداری و اخوت، ایثار و شهادت طلبی در بین آنان رایج کنند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه این بنای که حضرت پیامبر اکرم(ص) بنا نهاد استمرار دارد تا زمانی که تمام زمین زیر پرچم مقدس «لا اله الاالله  محمدا رسوالله (ص)» قرار گیرد، افزود: شخصیتی که منش پیامبرانه خودش، با خلاق کریمانه و محبت و‌ مهرورزی، توانست قلب ها را به هم متصل کند و همه را مطیع اوامر الهی قرار دهد، پیامبر اکرم(ص) دو امانت الهی قرآن و عترت را در بین مسلمانان را به امانت گذاشت و فرمود که اگر به اینها تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کتاب خدا قانون اداره جامعه است که جامعه اسلامی متاسفانه از آن فاصله گرفته است، گفت:پیامد بی توجهی به وصیت پیامبر اکرم(ص)، امروز این هزینه سنگین را برای جهان اسلام در برابر استکبار جهانی ایجاد کرده است که پرداخت می‌کنیم و امید است که هر چه سریعتر جهان اسلامی به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بازگشت کنند.

 

وی با بیان اینکه دریچه کوچکی از نعمت  امامت به روی مردم کشور ایران اسلامی کشور و  ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) مدیریت جامعه را به دست گرفت، ابراز کرد: انقلاب اسلامی به رهبری ولی فقیه، توانست حکومت دو هزار و پانصد ساله پهلوی را از بین ببرد، استقلال کشور را حفظ کند، پیشرفت علمی و فناوری برای جامعه داشته باشد و امروز در سطح جهانی استکبار جهانی را به چالش بکشد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به  اغتشاشات اخیر یادآور شد:  ملت ما آگاه و بیدار هستند، دشمن را می شناسند و زخم های عمیقی که این دشمنان بر جامعه وارد کرده اند، برای آنان محسوی و روشن است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا با ایران قوی و مستقل مخالف است، اینها برنامه ریزی کردند، مدت ها طراحی کردند و تمام ضد انقلاب، سلطنت طلب، کموله و پژاک و همه عوامل نفوذی آنان، دست به دست هم دادند و خیال می کردند که این  طراحی جدیدشان به نتیجه می‌رسد، ولی خیلی سریع شکست خوردند علی رغم اینکه تبلیغات جهانی گسترده ای داشتند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود:  در کشور مشکلاتی وجود دارد، تورم، گرانی، بیکاری و برخی بی عدالتی های وجود دارد، جوان جویای کار حقش این است مشغول به کار شود، تناسب مناسبی بایستی بین درآمد و هزینه های مردم وجود داشته باشد، اما راه رسیدن به این اهداف از طریق دشمن نمی‌تواند باشد، دشمن می خواهد ما را از بین ببرد  و درصد بالایی از این مشکلات به خاطر کارشکنی ها و  خصومت دشمنان است.

 

وی گفت: مدیریت ولایت فقیه و مسئولان خدوم بوده است که امروز انقلاب اسلامی به مسیر خود ادامه می دهد و  به حول و قوه الهی، در مقیاس جهانی با کشورهای پیشرفته جهان رقابت می‌کنیم، جنگ اوکراین اقتصاد اروپا را به چالش کشیده است، اما جمهوری اسلمی بیش از ۴ دهه در برابر قدرت های قسم خورده جهانی و تحریم‌های ظالمانه مقاومت می‌کند و مردم برای دفاع از دین و ارزشهای اسلامی با صلابت و مردانه در برابر آنان ایستاده اند و مسیر انقلاب پیش می رود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه این اغتشاشات کور قطعا به جایی نمی رسد و مردم ولایی ما گوش به فرمان ولایت فقیه هستند، افزود: دختران و پسران عزیز کشور بدانند، آمریکا در نونهالی انقلاب تمام قدرت شیطانی خود را به کار گرفت که این انقلاب را براندازی کند، اما امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم، اجازه نداد آمریکا به اهداف  شیطانی خود برشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن بداند انقلاب ما تازه قدم در گام دوم تمدن ساز خود  گذاشته است و مستحکم تر از گذشته به پیش خواهد رفت، تصریح کرد: این انقلاب صاحب دارد، پشتوانه مردمی عاشق ولایت دارد، مردمی که عاشق امام حسین(ع) و شهادت هستند،  این ملت علی را  تنها نخواهند گذاشت، انقلاب اسلامی، شاجاع ترین، حکیم ترین، عاقل ترین و مدیرترین و آگاه ترین  رهبر خداجوی دنیا را دارد.

 

وی بیان کرد: این مکتب، مردم و رهبر هرگز اجازه نخواهند داد که خون شهدای گرانقدر انقلاب و نظام اسلامی پایمال شود و خاک کشور عرصه جولانگاه مزدبگیران دشمن و دشمنان دیرینه اسلام شود، افزود: به اغتشاش گران فریب خورده ای که درصدی از یک درصد جمعیت ما هم نیستند، توصیه می شود که کمی فکر کنید، برای کی کار می کنید؟ بدانید خداوند متعال پشتیبان نظام‌ و انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه ایلام گفت: یک روزی دنیای کفر، ابرقدرت های شرق و غرب و ایادی مزدور آن، دست به دست هم دادند که نهال نوپای انقلاب را ریشه کن کنند، هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، امروز نظام اسلامی صد ها برابر قوی تر و توانمندتر از  دوران هشت سال دفاع مقدس است، امروز دشمن می خواهد خواهر و برادر ما را  قربانی خواسته شیطانی خود کرده و در برابر هم قرار دهد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، ۱۷ هزار جوان و مردم ما را به شهادت رساندند، گفت: شما دارید از منافقین حمایت می کنید، شما دارید از ضد انقلاب حمایت می کنید، دنیا به رهبری مقام معظم رهبری غبطه می خورد و این در حالی است که شما از دشمنان اسلامی پیروی می کنید، به یاد بیاورید که سرنوشت  افرادی همانند صدام که در برابر انقلاب ما ایستادند چه شد، سرنوشت گروهک های ضد انقلاب چه شد؟

 

وی بیان کرد: شما  آینده ساز این کشور هستید، به فکر سرنوشت خود و کشور باشید، نگاه کنید مدافعان حرم و شهدای ما در مقیاس داخلی و جهانی چه جایگاهی دارند، بیدار شوید و سرنوشت آینده خود را سیاه نکنید، کشف حجاب در شان  شما عزیزان و دختران و پسران عزیز ایران اسلامی نیست، ایجاد ناامنی در شان شما نیست،  تامل کنید، مراقب باشید و پدران و مادران با استدلال این فرزندان عزیز را روشن کنند.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، گفت:  نسل صالح و سالم از اصلی ترین دستاوردهای ارزنده جامعه دینی و ایمانی است که با دو رکن اصلی خانواده و آموزش پرورش می تواند به جایگاه رفیع انسان با کرامت و معرف برسد و دنیا و آخرت این فرزندان مایه افتخار شوند، کودکان برترین سرمایه خانواده و بزرگترین سرمایه اجتماع هستند و هماهنگی و پیوند  بین خانه و مدرسه ، می تواند عامل خوبی برای تعلیم و تربیت این امانت های الهی باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه برای تربیت فرزندان در جامعه امروز، یک رویکرد جدید نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای تربت نسل جوان باید، خانواده و آموزش و پرورش خیلی جدی تر از گذشته وارد این عرصه شوند، لازم است این  وحدت و انسجام بین دو کانون ارزشمند هدایت جوانان و نوجوانان ما بیشتر شود که بتوانند در برابر تبلیغات شیطانی و رسانه ای مقاومت کرده و توطئه های آنان را خنثی کنند، در این شرایط پساکرونا مسئولیت والدین بیشتر از گذشته است.
 

کد خبر 1223452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha