کمک در زمان گرفتاری از حقوق مومنان نسبت به یکدیگر است

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: کمک در زمان گرفتاری مانند گرفتاری های مالی از حقوق مومنان نسبت به یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۲ مهر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: هفته وحدت و ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) را تبریک می گوییم و همه باید بکوشیم در مسیر سیره و روش ائمه اطهار و امامان قدم برداریم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مالک بن انس رئیس مذهب مالکیه در خصوص امام جعفر صادق (ع) بیان کرده که جعفر بن محمد یا روزه دار بود، یا در حال نماز و یا در حال ذکر بود و ایشان را غیر از این سه وضعیت هیچگاه نمی دیدی و ایشان از علمای بزرگ بود و در جلساتی که حضور داشت مطالب و معارف اثرگذار بیان کرده و دیگران از این مطالب بهره می برند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از مناسبت های پیش رو روز اخلاق و مهرورزی است که بر اساس فرمایش امام رضا هر کدام از مومنان نسبت به هم حقوقی دارند که دوستی از عمق جان و کمک در زمان گرفتاری های مالی از جمله این موارد است.

 

آیت الله عابدینی افزود: امام رضا (ع) فرموده اند اگر کسی حق برادر مومن تو را ضایع کرد کمک کن تا حق خود را بگیرد و اگر چیزی از بیت المال تقسیم می کنند به او رسانده و وقتی هم از دنیا رفت او را فراموش نکنید.

 

وی تأکید کرد: بر اساس فرمایش امام رضا (ع) مومن به مومن ظلم نمی کند بنابراین همه باید بکوشیم تا دست یکدیگر را گرفته و یاور هم باشیم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مومن هیچگاه مومنی دیگر را خوار نکرده و اگر هم اشتباه تراشی کند تا مومنی را ضایع کند باید در قیامت پاسخگو بوده بنابراین باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و نسبت به هم همدلی و محبت داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار کرد: استاندارد مبحثی مهم به ویژه در حوزه مواد غذایی است و باید تلاش کرد تا مواد غذایی بالاترین استاندارد را داشته باشد زیرا این امر سلامت افراد اثرگذار است.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در گذشته کالایی که توسط مسلمانان تولید می شد بسیار مورد توجه بود زیرا کیفیت بالایی داشت و امروز هم باید تلاش کنیم تا شکوفایی آن دوران را دوباره داشته باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به روز ملی المپیک گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به نقش برجسته ورزشکاران در تزریق معنویت در جامعه اشاره داشتند و فرمودند پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی تأثیر معنوی بسزایی در  افراد مستعد دارد.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: اگر به گذشته بنگریم جوانمردان بسیاری را در بین ورزشکاران داشتیم و امروز هم جوانمردان بسیاری را داریم که اینها نقش مهمی در جامعه دارند.

 

کد خبر 1223463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha