آغاز عملیات مرمّت و نوسازی تیمچه صباغ کاشان

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز عملیات مرمت، نوسازی و استحکام بخشی تیمچه صباغ از موقوفات بیمارستان نقوی کاشان خبر داد.

دکتر علیرضا مفرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: عملیات مرمت، نوسازی و استحکام بخشی بنای تاریخی «تیمچه صباغ» بازار کاشان، آغاز شده است.

 

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: فاز اول ترمیم و بهسازی این بنای تاریخی که از موقوفات بیمارستان نقوی است، در حال اجرا است.

 

مفرح ادامه داد: تیمچه صباغ یکی از فاخرترین آثار تاریخی بازار کاشان است که بر اثر رانش زمین و فرونشست قسمتی از ساختمان و ایجاد شکاف های عمیق در سازه باعث نگرانی مستاجرین تجاری گردیده بود، با هدف پیشگیری از تخریب آن و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان و شهرداری ناحیه بازار کاشان صورت می گیرد.



این مسئول ادامه داد: هزینه این بازسازی از محل درآمد موقوفات مرکز آموزشی درمانی نقوی کاشان و با مشارکت مستاجرین مستقر در تیمچه، شهرداری ناحیه بازار کاشان و اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان تامین شده است.



دکتر مفرح تصریح کرد: بازسازی این مجموعه ارزشمند تاریخی اقدامی موثر در جهت ارائه خدمت به مردم منطقه کاشان، گردشگران و به ویژه مستاجرینی که در این تیمچه اشتغال دارند صورت می پذیرد.

 

تیمچه حاج حسین صباغ، از آثار تاریخی بازار کاشان از دوره قاجار است و هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده و حجره‌های آن محل کسب و کار فرش‌فروشان قدیمی بازار است.

کد خبر 1223483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha