تأسیس شرکت بزرگ با سرمایه مردم راهکار توسعه زرشک

خیریه گفت: توسعه و بهبود وضعیت زرشک در خراسان جنوبی نیاز به راه‌اندازی یک شرکت بزرگ با سرمایه‌گذاری زیاد و مردمی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدحسین خیریه امروز (۲۲ مهر)  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تأسیس شرکت بزرگ با سرمایه مردم راهکار توسعه زرشک است، اظهار کرد: در صورت راه اندازی این شرکت می‌تواند در ابتدا کار فروش را انجام دهد و در فازهای بعدی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات نیز اقدام کرده و منافع آن برای کشاورز که سرمایه‌گذار شرکت است، باقی می ماند.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی ۹۸ درصد زرشک دنیا را تولید می‌کند ولی در بخش تبلیغات خواص استفاده آن در بخش دارویی، زیبایی، بهداشتی و غذایی، چندان کاری انجام نشده و نیازمند برنامه‌ریزی است.

 

وی ادامه داد:برگزاری جشنواره ملی زرشک اقدام بزرگی است که با حمایت استاندار و رئیس جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود و حدود ۱۴شرکت بزرگ صنایع تبدیلی کشور به آن دعوت شده‌اند که می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری گام بزرگی باشد.

 

خیریه عنوان کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران نیز باید مشکلاتی مانند استعلامات، واگذاری زمین و امکانات برطرف شده و همچین بانک‌ها همکاری خوبی داشته باشند تا سرمایه‌گذار جذب  شود.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند افزود: توجه به بارگاه‌های بهداشتی زرشک و ارائه تسهیلات به کشاورزان برای راه‌اندازی آن می‌تواند کمک بزرگی به صادرات زرشک با بار میکروبی بسیار کم و مورد تأیید جهان باشد.

 

وی در پایان تأکید کرد: لازم است که با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد شرکت، قیمت زرشک را به قیمت واقعی آن برسانیم که این موضوع خود به انگیزه تولید و استقرار کشاورزان کمک می‌کند.

کد خبر 1223496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha