هدیه لبخند بر لبان دختران بیرجندی

به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام پیامبر اکرم (ص) اردوی تربیتی فرهنگی ویژه دختران نوجوان در پارک بانوان بیرجند برگزار شد و این برنامه فرهنگی لبخند را مهمان لبان شرکت کنندگان کرد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی: به‌ مناسبت میلاد پیامبر نبی اکرم (ص) پارک بانوان بیرجند پذیرای دختران نوجوان و جوان بود. ازدحام جمعیت و همهمه های شادی‌بخش دخترکان نه‌تنها شور و نشاط را به همراه داشت بلکه چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کرد. برخی درحال بازی والیبال و برخی هم از غرفه‌های موجود در پارک بانوان در حال خرید بودند. عده‌ای بسیار زیاد هم در صنوف منظم در انتظار نوبتشان برای بافت مو. دخترکان گیسوان خود را شانه کرده و آنها را در اختیار مربیان برای بافت قرار می دادند. ذوق و شوق کودکانه هر کدام از آن‌ها پس‌از بافت موهایشان وصف نشدنی بود و در گوشه و کنار پارک بانوان عده‌ای به‌صورت خانوادگی آمده بودند و بساط چای، میوه و میان وعده به راه بود.

 

سر و صدای دختران و به دنبال آن شور و نشاط آنها، لبخند را بر لبان والدین مهمان کرده بود. این برنامه فرهنگی تفریحی به همت جبهه فرهنگی مردمی خراسان‌جنوبی و با کمک برخی نهادهای فرهنگی رقم خورد. با وجود استقبال بی‌نظیر دختران جوان و نوجوان از این برنامه شاد و مفرح فرهنگی، تعداد زیادی از کودکان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هم در صف انتظار برای ورود به پارک بانوان بودند.

 

مسئول خواهران جبهه فرهنگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان‌جنوبی می گوید: این برنامه فرهنگی هنری برای دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه اول و دوم تدارک دیده شد که با استقبال بی نظیر خانواده ها روبرو شد.

 

فاطمه حسینایی با بیان اینکه این برنامه از ساعت 9 صبح و به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در پارک بانوان شروع شده و تا عصر امروز ادامه داشت، به بیماری کرونا و عدم برگزاری اردوهای تفریحی برای این قشر اشاره کرده و می افزاید: بر اساس پیش‌بینی های به عمل آمده پذیرش برای 250 نفر در دستور کار قرار داشت که با توجه به استقبال نوجوانان این تعداد به حدود 400 نفر افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه در این برنامه فرهنگی حدود 15 غرفه در سه بخش فروشگاهی، استعدادیابی و ورزشی پذیرای شرکت کنندگان بود، یادآور می شود: دختران شرکت کننده در این اردوی فرهنگی تفریحی در مسابقات ورزشی، تیمی شامل والیبال، دارت و... شرکت کردند.

 

وی به فعالیت غرفه هایی شامل زیورآلات دخترانه، کیک و کلوچه های خانگی و... اشاره کرده و می گوید: با همکاری مؤسسه هزاره سوم و عرفان و انعقاد تفاهم نامه خدمات به صورت رایگان به شرکت کنندگان ارائه شد.

 

مسئول خواهران جبهه فرهنگی خراسان‌جنوبی گریزی به بخش استعدادیابی دانش آموزان زده و می افزاید: در این بخش استعداد دانش آموزان در رشته های گویندگی، تأتر، نویسندگی و سفالگری محک زده شد.

 

وی از برنامه های این اردوی فرهنگی، تفریحی به برگزاری اقامه نماز ظهر به صورت جماعت، مولودی‌خوانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کند و می‌گوید: در این اردوی فرهنگی از شرکت کنندگان با نهار و عصرانه پذیرایی شد.

 

مسئول خواهران جبهه فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری اینگونه برنامه ها در دستور کار این نهاد مردمی قرار دارد، یادآور می شود: در گذشته اردوی تربیتی خاتون برای بچه های فعال مسجدی به عنوان جامعه هدف برگزار شد و برنامه امروز علاوه بر بچه های مسجدی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز شرکت داشتند.

 

حسینایی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای دختران وجود ندارد، هدف از این برنامه فرهنگی را فراهم شدن فضای تفریحی، تربیتی و عدم اجرای اردوهای تربیتی در دو سال گذشته اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 1223515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha