سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در حال قوام است

حجت الاسلام اسماعیل پور با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در حال تقلیل نیست بلکه در حال به قوام رسیدن است گفت: جهاد تبیین یک فریضه فوری و عینی است که باید به موقع و قوت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز(جمعه، 22 مهر) با بیان اینکه امیدواریم هر چه از سن جوانی ما میگذرد و به ساعات پایانی عمرمان نزدیک می شویم به برکت رعایت دستورات الهی به ایمان ما اضافه شود، گفت: تقوا باعث می شود که انسان ها از درون به روشنی و نورانیت برسند و با ایجاد بصیرت، شناخت وقایع و تشخیص حرکت درست، بتوانیم تصمیم سازنده ای برای خود بگیریم.


امام جمعه موقت سنگر همچنین با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) افزود: هفته وحدتی که بر ما گذشت به نظر رسید که بخاطر فضای سیاسی اجتماعی که در کشور به وجود آمد کمی تحت الشعاع قرار گرفت، اما به یک معنا و نگاه آنچه که با حرکات دشمنان اتفاق افتاد بیشتر بر موضوع «وحدت» دمیده شد.

 

وی افزود: جایگاه «وحدت» یکی از فرمایشات جدی و مهم حضرت آقا از همه امت های اسلام است و امیدواریم ارزشش برای همه ما بیشتر معلوم شده باشد.

 

اسماعیل پور با اشاره به رفت و آمدهایی که در منطقه در حال اتفاق افتادن است، گفت: همه این ها در یک نگاه مسائل فکری و تمدنی ما و مقدمه ای برای یک کار مهم است که امیدواریم نتیجه حرکت هایی که دولت در منطقه انجام می دهد و ظاهر قضیه که رنگ و بوی اقتصادی دارد، به اتفاقات خوبی بینجامد.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه نتایج این اقدامات ملموس تر در سطح جامعه باشد و مردم بتوانند این فضا را تجربه کنند، تصریح کرد: این حرکت ها برای این است که کسب و کارها و اغلب کسانی که دست در اقتصاد و تولید دارند امیدشان بیشتر شده و روز بروز رونق اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.

 

اسماعیل پور افزود: در کشوری مانند کشور ما که با نگاه امام زمانی و انقلاب جهانی است و با آن نگاه تمدنی که حضرت آقا بر آن تاکید دارند، «اقتصاد» مقدمه ای مهم برای رسیدن به آن هدف نهایی است و امیدواریم تلاش های دولت در این زمینه نتیجه دهد.

 

*کار دشمن حسادت است
وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان نیروی انتظامی، بعد از سه هفته از گذشت اغتشاشات که سرپا و بدون عصا با همه آن شایعاتی که در مورد وجود ایشان مطرح بود، اشاره کرد و گفت: این دولت خوب کار می کند، کارخانه ها نیز در حال باز شدن هستند و بازار، اشتغال و تولید هم در حال رونق گرفتن است، از این رو کار دشمن همین است که حسادت کند و حرکتی بزند و یکی از مهمترین دلایل دشمنی دشمنان این است که این حرکت ما، حرکت رو به رشدی است.

 

اسماعیل پور با تاکید بر اینکه، البته بعضی از زوایای این حرکت بخاطر اینکه خودش را در دراز مدت نمایان می کند، پنهان است خاطر نشان کرد: سمت و سوی دولت، سمت و سوی خوبی است و امیدواریم روز بروز سرعت بیشتری پیدا کند.

 

وی با نگاه به اغتشاشات اخیری که در کشور اتفاق افتاده بخشی از آنرا بخاطر مناسبت هایی دانست که پیش رو داریم و اضافه کرد: خیلی بعید نیست که دشمن دست به چنین حرکاتی بزند.

 

*هر چه به سمت ظهور نزدیک می شویم دشمنی ها نیز بیشتر می شود
اسماعیل پور با اشاره به نقش پررنگ «فتنه» در آخرالزمان، گفت: به جهت غربالگری که باید در آخرالزمان اتفاق بیفتد فتنه ها زیاد هستند و باید بدانیم که ما هر چه به سمت ظهور نزدیک می شویم دشمنی ها نیز بیشتر می شود زیرا دشمن نیز خوب مطالعه کرده و فهمیده است که ظهور نزدیک است و از این رو دست به چنین حرکت هایی می زنند.


وی ادامه ادامه داد: طبیعتا آنچه ما در تحلیل ها و اعترافات آنان یافته ایم و خودمان نیز به آن واقف هستیم این است که با توجه به قدرتی که در نیروهای مسلح ما ایجاد شده، دست دشمن از هوا، زمین و دریا کوتاه است و طبیعتا با ایجاد جنگ داخلی و اغتشاشات اینچنینی می خواهند به اهداف خود برسند.


وی اظهار کرد: دشمنان حتی به این اندازه که با سنگی این حرکت را کند کنند یا به تعویق بیندازند تمام تلاش خود را بکار گرفته اند و آنچه که ما می بایست از این فضا در تحلیل های خود بدانیم و دچار اشتباه نشویم همان موضوعی است که در فرمایش حضرت آقا و حرکت های مردمی که بعد از اغتشاشات به این قضیه صحه می گذارد، نمایان است و آن این است که بعضی از کارشناسان سیاسی دچار اشتباه نشوند که سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بعد از 43، تقلیل پیدا کرده است.

 

اسماعیل پور ادامه داد: اگر علم سیاسی زیادی هم نداشته باشیم می توانیم با نگاه به فضای سیاسی اجتماعی کشور خود و اتفاق هایی که بعد از اغتشاشات افتاد مانند اجتماع امام حسنی ها، اجتماع امت رسوال الله، و... ببینیم که چگونه مردم پای کار آمدند و این حرکت در استان ها و شهرستان های دیگر نیز اتفاق افتاد.

 

وی گفت: این اجتماعات نیز مردمند و کسانی که فکر می کنند سرمایه اجتماعی انقلاب تقلیل پیدا کرده اشتباه است و برعکس سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی دارد به قوام می رسد.

 

اسماعیل پور با بیان اینکه بارها شنیده و خوانده ایم که در آخر الزمان عقل ها باید به بلوغ برسد، گفت: اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است، اگر چه از طرفی می بینیم که جوانان 15-16 ساله در اغتشاشات حضور دارند و بعضی از این رفتارها هم ثابت شده که هیجانی است اما از طرفی می بینیم جوان هایی از زن و مرد با همان هیجان و با مبانی فکری قوی، درست در نقطه مقابل اغتشاشات هستند.

 

*مردم با بصیرت از آشوب های اخیر حمایت نکردند
وی اظهار کرد: این مردم با بصیرتی که حرفش را می زنیم از آشوب های اخیر حمایت نکردند و با بلوغ عقلی همراه اغتشاشگران نشدند و آن بخشی هم که دچار هیجان و بحث های اعتراضی که ممکن است از طرف خیلی از ماها نیز باشد، صفشان از بقیه جدا است.

 

اسماعیل پور در ادامه افزود: اگر ما را به این نتیجه برسانند و ناامید شویم که سرمایه اجتماعی انقلاب کم شده است، ما می رویم در جبهه انفعال در حالی که الان دوره ای است که باید با قدرت بایستیم.

 

وی اذعان کرد: قدرت دوره آخرالزمانی «منطق و علم است» و اولین توصیه ای است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره داشتند و می بایست با قدرت بیان و علم منطق دیگران را به این سمت و سو بیاوریم.
 
اسماعیل پور با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تاکید داشتند گفت: بعضی ها که در رده های بالای مسیولیتی هستند اعتراف می کنند که ما خوب حرف حضرت آقا را نفهمیدیم و از این رو امروز دچار مشکل شدیم.

 

*جهاد تبیین یک فریضه فوری و عینی است
وی، جهاد تبیین را یک فریضه فوری و عینی دانست که باید به موقع و قوت انجام شود، و ادامه داد: اگر به موقع انجام نشود نتیجه اش می شود چیزی که اکنون در مدارس ما در حال اتفاق است،  اگر چه خیلی هم فاجعه  نیست اما یک تلنگر و هشدار برای ما است که اگر زودتر اقدام و تلاش نکنیم این فضای فکری ممکن است غالب شود.

 

اسماعیل پور خاطر نشان کرد: اگر امثال ما که ادعای انقلابی گری داریم به این قضیه توجه نکنیم ممکن است دشمن به لحاظ فکری بر ما غلبه کند و اگر چه ظاهرش قمه، چاقو، اسلحه و و... است اما در بطن قضیه «جنگ فکری» است.

 

وی با تاکید بر اینکه در دو سده اخیر جنگ ما «جنگ فکری» بوده است اظهار کرد: دشمن بر روی اعتقادات ما کار می کند در حالی که ما می بایست بر روی اعتقادات درستمان کار کنیم.

 

*در سرمایه اجتماعی بحث اصلی «محتوا» است
وی خاطر نشان کرد: در سرمایه اجتماعی بحث اصلی «محتوا» است، یعنی الزامی نیست که عده کثیری داشته باشیم بلکه می تواند قلیل باشد اما به جهت مبانی فکری به قدری قوی است که این سرمایه وسعت پیدا می کند.

 

اسماعیل پور با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص شهید «بهشتی» که فرمودند«بهشتی یک ملت بود» افزود: گرچه در دوره آخرالزمان، امام زمانمان به لشکر و سلاح های پیشرفته نیاز دارد اما دشمن از قوت درونی خود که بحث فریب، مکر و حیله است بخوبی دارد استفاده می کند و ما نباید از حربه دشمن برای وقفه ای که در حرکت آخرالزمانی ما ایجاد می کند غافل شویم.

 

کد خبر 1223517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha