شور و شادی کانون های مساجد جهرم در بزرگداشت پیامبر رحمت (ص)

نعمت اللهی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم در بزرگداشت پیامبر مهربانی ها (ص) و رئیس مذهب تشیع (ع) غرق در شور، شعف و شادی بودند.

محسن نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: 17 ربیع الاول سالروز میلاد ختم رسل آخرین فرستاده خداوند حضرت محمد (ص) و سلاله پاکش رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) بهانه ای شد تا کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم با برگزاری آیین های مختلف شادی و سرور میزبان ارادت مندان و محبان اهل بیت (ع) باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: آیین های جشن و سرور به همت بچه های مسجد در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم و با اجرای برنامه های متنوع و شاد فرهنگی همراه بود.

 

وی بیان کرد: برگزاری آیین جشن میلاد پیامبر رحمت (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» با حضور بیش از یک هزار نفره شهروندان، اهالی و بچه های مسجد برگزار و برنامه های شاد و متنوعی را به همراه داشت.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: سخنرانی «میمنه» از اساتید دانشگاه، اجرای گروه سرود نوجوانان مسجدی گروه «حضرت رسول (ص)»، اجرای نمایش طنز، مسابقه شاد با حضور شرکت کنندگان، مداحی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) از عناوین برنامه های برگزار شده در این آیین جشن و سرور بود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» نیز در شب میلاد حضرت رسول (ص) میزبان محبان و شیفتگان اهل بیت (ع) بود که در این آیین حجت الاسلام «نسابه»، امام جماعت مسجد به سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام «قناعتیان» ذاکر اهل بیت (ع) نیز مدیحه سرایی کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ادامه داد: در آیین دیگری که به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری ویژه نوجوانان مسجدی برگزار شد، حجت الاسلام «قناعتیان» در بیان معارف اهل بیت (ع) به بیان سخن پرداخت و سپس بچه های مسجد از نوای مولودی خوانی حجت الاسلام «بهروزی» بهره بردند.

 

وی عنوان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و شربت نیز دیگر فعالیت های بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری در سالروز میلاد پیامبر رحمت (ص) و حضرت امام صادق (ع) بوده است.

 

نعمت اللهی گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» نیز در سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و فرزند زاده ایشان حضرت امام صادق (ع) غرق در شور و شادی بود.

 

وی ادامه داد: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام «دستداده» امام جماعت مسجد و مولودی خوانی «عطایی» ذاکر و مداح اهل بیت (ع) برگزار و سپس بچه های مسجد نیز با برپایی ایستگاه صلواتی در خیابان همجوار مسجد به پذیرایی از شهروندان اقدام کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم اظهار کرد: این آیین در دیگر کانون های فرهنگی هنری شهرستان جهرم به ویژه کانون های مستقر در روستاهای بخش «کردیان»، «سیمکان» و «مرکزی» با اجرای ویژه برنامه های متنوع و شاد برگزار شده است.

 

کد خبر 1223546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha