مأموریت‌های ملی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ از تدوین برنامه‌های ملی تا همکاری با دانشگاه‌های خارجی

شتایی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از تخصصی ترین و قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور از تدوین برنامه ها و اسناد ملی در موضوعات مختلف توسط این دانشگاه خبر داد.

«شعبان شتایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یک دانشگاه تخصصی با بیش از 65 سال قدمت است که در 112 رشته محل و در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.


رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: تعداد رشته ها در مقطع کارشناسی این دانشگاه 18 رشته و بقیه در مقاطع ارشد و دکتری است و امروز چهار هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند.


وی افزود: امسال پذیرش ما برای دانشجویان جدیدالورود حدود 900 نفر بود که تاکنون بیش از 500 نفر در مقطع کارشناسی و بیش از 300 نفر در مقاطع ارشد و دکتری ثبت نام کردند.


شتایی با اشاره به توان علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بیان کرد: این دانشگاه در برخی زمینه ها از جمله صنایع غذایی در رتبه و جایگاه بالایی قرار دارد و برخی از اساتید این دانشگاه جزو یک درصد اساتید برتر جهان اسلام هستند.


وی گفت: براساس سطح بندی هایی که صورت گرفته این دانشگاه مأموریت هایی را در سطح ملی برعهده دارد. تدوین طرح مدیریت جامع حوضه های آبخیز، مدیریت پایدار جنگل های کشور، طرح جامع مدیریت بحران که به صورت پایلوت در گلستان شروع شده از جمله این اسناد ملی است.


رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یکی از برنامه های توسعه ای این دانشگاه را جذب بیشتر دانشجویان خارجی و توسعه تعاملات و تبادلات علمی با دانشگاه های دیگر کشورها عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر هم جذب دانشجوی خارجی از چند کشور را در پردیس بین الملل دانشگاه داریم. ضمن اینکه ارتباطات بین المللی را گسترش دادیم و پروژه های مشترکی را با برخی دانشگاه های کشورهای دیگر انجام می دهیم.

 

کد خبر 1223568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha