ابتکار امام (ره)‌ در تعیین هفته وحدت در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان موثر بود

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتکار امام خمینی (ره) در تعیین هفته ای به نام وحدت در راستای خنثی سازی توطئه ها و نقشه های دشمنان بسیار موثر بود.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر بحث وحدت در جامعه اسلامی، گفت: یکی از نقشه های جدی استکبار در این دوران بحث استفاده از فضای تفرقه آمیز برای درهم شکستن جریان انقلاب اسلامی در جهان است. ابتکاری که امام خمینی (ره) در آغازین روزهای پیروزی انقلاب مقرر کردند، تعیین هفته ای به نام وحدت بود که همه مسلمین اعم از فرق شیعه و هل تسنن همه را دعوت کردند که بر روی مشترکات متمرکز شوند و مباحث حاشیه ای را از دستور کار خارج کنند تا وحدت و انسجامی که در بین صفوف مسلمین لازم است به عنوان جبهه متحد در مقابل استکبار شکل بگیرد، اتفاق بیفتد.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ابتکار امام خمینی (ره) موثر واقع شد و استکبار جهانی سعی کرد در چند نوبت طرح های خودش را در داخل کشور ما اجرایی کند که موفق نبود. در منطقه شمال غرب و جنوب شرق که اهل سنت بودند، سعی کردند که مسئله اهل تسنن و تشیع را مطرح کنند که این را مقابل حکومت قرار دهند اما ابتکار و روشن بینی امام موجب شد که نقشه دشمن با شکست مواجه شود و این توطئه ها خنثی شد.

 

وی ادامه داد: این ابتکار همچنین در تقویت صفوف متحد مسلمین در سراسر جهان موثر بود و این روش امام موجب شد که همه فرق مسلمین در سراسر جهان با هرگونه گرایش و سلیقه خاصی که داشتند، انقلاب اسلامی را به عنوان پناه خودشان قرار دهند و حتی فراتر از این رفت و بیشتر خطابات امام (ره) غیر از مسلمانان جهان که فراتر از شیعه و سنی بود، بحث مستضعفان جهان بود و حتی کسانی که ممکن بود مسلمان نباشند زیر چتر این سخنان امام قرار گرفتند.

 

نظری تاکید کرد: امروزه طرفداران انقلاب اسلامی فقط شیعیان و اهل تسنن نیستند بلکه همه مستضعفان جهان با هر گرایش و مذهبی انقلاب اسلامی را به عنوان پناه خودشان قرار داده اند و این نگاه بلند امام بود که هفته ای را به عنوان وحدت انتخاب کردند و الحمدالله این تدبیر امام در راستای تثبیت انقلاب و خنثی سازی توطئه ها و نقشه های دشمنان موثر بود.

 

 

کد خبر 1223607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha