بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در کرمان برگزار می شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ویژه برنامه های بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط عوامل ستمشاهی را اعلام کرد.

حسین انجم شعاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به فرا رسیدن 24 مهر؛ سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال 57 توسط عوامل ستم شاهی؛ نقش مسجد را در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نیروهای مسجدی همواره پشتیبان روحانیت و در کنار آنان بودند؛ افزود: مسجد در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و هم در خنثی کردن فتنه ها نقش بسزایی دارد.

 

وی با افزودن این مطلب که افراد مسجدی و مذهبی در مقابل فتنه ها و توطئه ها میدان دار بودند؛ اظهار کرد: مسجد جامع کرمان نقش زیادی در پیروزی انقلاب داشت.

 

انجم شعاع یادآور شد: در روز 24 مهر سال 1357 در حالیکه مردم کرمان به دعوت علما و روحانیون علیه رژیم منحوس پهلوی تجمع کرده بودند، عده ای از عوامل رژیم ابتدا وسایل نقلیه را آتش زدند و سپس با گاز اشک آور به مردم حمله ور شدند.

 

وی افزود: در این حادثه بیش از 50 نفر زخمی و محمدباقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس هم به شهادت رسیدند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد این شهدا و بزرگداشت 24 مهر به عنوان یک وظیفه؛ گفت: به همین مناسبت طبق سنوات گذشته ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطره گویی در مدارس، ویژه برنامه در مساجد، چاپ و توزیع یک هزار پوستر را از جمله این برنامه ها اعلام کرد و گفت: مراسم بزرگداشت 24 مهر نیز ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه در مسجد جامع کرمان و با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری برگزار می شود.

 

انجم شعاع از همگان دعوت کرد تا با حضور خود در این مراسم اَدای دِین کنند.

 

کد خبر 1223620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha