هم نویسی اعضای انجمن خوشنویسان به مناسبت روز ملی خوشنویسی

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: هم نویسی اعضای انجمن خوشنویسان به مناسبت روز ملی خوشنویسی در این شهرستان برگزار شد.

«علی رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در اولین روز از هفته خوشنویسی اعضای انجمن خوشنویسان شیروان در محل این انجمن گرد هم آمدند و روز ملی خوشنویسی را گرامی داشتند.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان عنوان کرد: در این نشست اعضای انجمن از آثار استاد غلامحسین امیرخانی که در قالب پوستر ارائه شده بود بازدید کردند و سپس جذابیت های بصری خط استاد امیرخانی در دهه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 

رحیمی بابیان اینکه استاد امیرخانی با بررسی و تجزیه تحلیل آثار قدما و ذهن خلاق خود به نتایج‌ ارزشمندی رسیده است، خاطرنشان کرد: خط استاد امیرخانی از پنجاه سال پیش مدام در حال تغییر و تحول بوده و در هر دهه با شیرینی خاصی خط نستعلیق را به علاقه مندان این هنر عرضه کرده و مشتاقان زیادی را جذب خوشنویسی کرده است.

 

وی با مقایسه آثار قدما و به ویژه آثار استاد میرعماد در عصر صفویه بیان کرد: شرایط زمان میرعماد و نوع کارکرد خط ملی  که بیشتر در قالب "مرقع" و کتاب نگاشته می شده می طلبیده تا آثار خطی از ظرافت خاص و ضعف و قوت ویژه ای برخوردار شود.

 

وی با اشاره به کارکردهای خوشنویسی دوره معاصر بیان کرد: استاد امیرخانی با توجه و تاکید بیشتر  به دو اصل "سواد و بیاض" و "نسبت" و همچنین با مطالعه بر روی خطوط گذشتگان، خط نستعلیق را به زیباترین فرم ارائه داده است.

 

 

کد خبر 1223662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha