چاپ كتاب تصانيف الشيعه از سوی بخش امور فکری آستان قدس عباسی

بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی کتاب (تصانيف الشيعه) تالیف محمّد رضا ابی مجد نجفی اصفهانی (ت ۱۳۶۲) را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد الوكيل، مدیر مرکز احیاء التراث در بخش نسخ خطی آستان قدس عباسی وابسته به بخش امور فكری و فرهنگی حرم مطهر در این خصوص اظهار داشت: این کتاب توسط جعفر حسینی اشکوری مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و توسط این مرکز، بازبینی و فهرست نویسی شده است.

وی ادامه داد: شیخ اصفهانی در این کتاب اسامی تالیفات شیعه را جمع آوری و آنها را بر اساس حروف هجا مرتب کرده است. همچنین در برخی از آنها بخشی از شرح حال مولف، تاریخ وفات و یا تاریخ تالیف اثر را جمع آوری کرده است‌‌.

الوکیل ادامه داد: آنچه بر اهمیت کتاب افزوده این است که علامه سید حسن صدر کاظمی (ت1354هـ)، و شیخ هادی آل کاشف الغطاء (ت1361هـ) آن را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و برخی اضافات و تعلیقات را بر آن وارد کردند.

مدیر مرکز احیاء التراث گفت: کتب فهرست که این کتاب نیز به آنها تعلق دارد، نقش پر رنگی در حفظ تلاشهای گذشتگان و تبیین تمدن امت دارند.

وی درباره اهمیت فهرستها در زمینه معرفتی تاکید کرد، بزرگان اهل علم همچون شيخ طائفة محمّد بن حسن طوسی (ت۴۶۰هـ) و سید علی بن طاووس (۶۶۴هـ) به این کتب اهتمام ورزیده و توجه زیادی به آنها داشتند.

کد خبر 1223698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha