مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در خارج از کشور برگزار شد

مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم در خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم از سوی نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ذیل برگزار شد:

تانزانیا

به مناسبت میلاد پربرکت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مراسم میلاد النبی(ص) در سالن اجتماعات مسجد الغدیر ویژه بانوان برگزار شد.

این برنامه با مولودی خوانی و دعای مجیر آغاز شد و با سخنرانی خانم پیرانی، همسر رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص هفته وحدت، پرهیز از تفرقه گرایی در بین احزاب و گروه‌های مسلمین و همکاری در جهان اسلام جهت پیشرفت و هم افزایی بین ملل مسلمان ادامه یافت.

در ادامه، خانم زینب جمعه درباره اتحاد بین فرق مسلمان در تانزانیا سخن گفت و سرود «سلام فرمانده» توسط دانش آموختگان جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به زبان فارسی خوانده شد.

خانم تقوی، مسئول بخش واحد خواهران جامعةالمصطفی(ص) العالمیه پیرامون ویژگی‌های حضرت محمد(ص) در آیات قرآن کریم به سخنرانی پرداخت.

همچنین، خانم فاطمه علی مویرو، مسئول بخش بانوان شیعیان بومی تانزانیا نکاتی را پیرامون فعالیت‌های جامعه زهرا(س) در دارالسلام ارایه داد.

شیخ جلاله، مدیر حوزه امام صادق علیه السلام آخرین سخنران این مراسم بود که به تشریح ویژگی‌های والای پیامبر(ص) و هفته وحدت پرداخت.

تایلند

مراسم جشنی به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از ایرانیان و افغانستانی‌های مقیم تایلند در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله آغاز و با قرائت دعای کمیل ادامه یافت.

اجرای مولودی خوانی توسط کیانی از ایرانیان مقیم تایلند و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سخاوتی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

زیمبابوه

به مناسبت فرارسیدن میلاد النبی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، مراسم جشنی با حضور ایرانیان، لبنانی‌ها و پاکستانی‌های مقیم و خانواده‌هایشان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه برگزار شد.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، نکاتی را در خصوص اهمیت وحدت بین امت اسلامی و شخصیت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد.

سخنران بعدی «شیخ ماکوئین جا» بود که در خصوص چشم انداز و اهداف اصلی پیامبر اکرم(ص) در جامعه اسلامی، مطالب خود را ارایه داد.

در ادامه این مراسم، شیخ دعا و شیخ بالاکازی از رهبران دینی زیمبابوه سخنرانی کردند و پس از آن، تعدادی از دانش آموزان کالج فاطمه الزهرا(س) به اجرای تواشیح و همخوانی در مدح حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداختند.

 

کد خبر 1223700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha