طرح « نماز، نور چشم» در زنجان اجرا می شود

طرح « نماز، نور چشم» با حضور ۸۰۰ نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر زنجان ظهر امروز با اقامه نماز جماعت در مصلای پیامبر اعظم زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، طرح «نماز، نور چشم» با حضور 800 نفر از دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه و با اجرای برنامه فرهنگی توسط ۲ تن از کارشناسان مرکز تخصصی نماز قم با اقامه نماز جماعت در مصلای پیامبر اعظم (ص) زنجان برگزار شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نماز نور چشم، طرحی است که نماز جماعت، برنامه‌های جشن تکلیف، پیوند مسجد منزل و مدرسه و جلسات گفتمان دینی را تحت پوشش قرارمی دهد.

 

علی اسماعیلی گفت: برای عملیاتی کردن برنامه‌ها و مجموعه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز طرح نور چشم به صورت فرایندی تدوین شده و به ادارت کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

 

وی افزود: هدف اصلی این طرح گسترش و تعمیق و فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و ایجاد تعامل سازنده و پویا بین سه نهاد مسجد، خانواده و مدرسه است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه این طرح تربیتی برای سند تحول بنیادین و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز است، شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی در پخش اذان ومعرفی وتشویق آن‌ها به اقامه نماز از اولویت‌های این طرح است.

 

کد خبر 1223702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha