کتاب «حافظ پژوهی» در جهرم منتشر شد

امیرزاده گفت: کتاب «حافظ پژوهی» مجموعه مقالات همایش دو سالانه حافظ در جهرم چاپ شد.

مجتبی امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: کتاب «حافظ پژوهی» در برگیرنده مجموعه مقالات ارائه شده در همایش حافظ شناسی جهرم است که به همت «مهدی حمایت‌ خواه» گردآوری و توسط انتشارات «عصر جوان» به چاپ رسید.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی جهرم با اشاره به اینکه این اثر در شمارگان ۵۰۰ نسخه و در ٢۵٢ صفحه منتشر شده است، افزود: این کتاب دارای چهار فصل پیام همایش، مقالات ارائه شده، ضمائم  و تصاویر همایش است.

 

وی بیان کرد: از جمله مقالات چاپ شده در این کتاب می‌توان به بررسی و مقایسه تصاویر رزمی و حماسی در غزل های سعدی و حافظ، نوشته سید محمود سید صادقی، بررسی تطبیقی نابرابری های اجتماعی در اشعار حافظ و اندیشه مارکس وبر، نوشته فخر السادات پیلتن، نسبت اشعار حافظ با مسائل اجتماعی، اثر معصومه حیدری، بررسی اوضاع سیاسی - اجتماعی قرن هشتم در آثار حافظ، نوشته مسعود فرشیدنیا، سوسن رحمانیان و سینا فرشیدنیا اشاره کرد.

 

امیرزاده عنوان کرد: همچنین حافظ و بررسی ابیات او از منظر ساختار های امروزی به قلم سینا فرشیدنیا و فاطمه دلدار، حافظ شیرازی، نوشته محسن رحمانیان کوشککی، گذری کوتاه و اجمالی در زندگی و اندیشه حافظ شیرازی نوشته مهدی حمایت خواه در این کتاب به چاپ رسیده است.

کد خبر 1223740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha