آیت الله سید محمدمهدی دستغیب برای اعتلای فرهنگ شیراز تلاش های زیادی کرد

منوچهری گفت: آیت الله سید محمدمهدی دستغیب برای اعتلای فرهنگ شیراز تلاش های زیادی کرده و کتابخانه آستان احمدی و محمدی (ع) از تلاش های وی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، روح الله منوچهری، امروز شنبه (23 مهر) در آیین رونمایی از کتاب «شوق وصال» که در کتابخانه آستان احمدی و محمدی(ع) به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: رونمایی از این کتاب خاص در هفته وحدت مایه خرسندی است و از کتاب «شوق وصال» مطالب گرانبهایی در  خصوص آیت الله سید محمدمهدی دستغیب دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: کتاب «شوق وصال» در قالب خاطر نویسی تدوین شده و خاطره نویسی مانند دایره المعارف های کوچک دارای مزایای زیادی بوده و ماندگار است.

وی اضافه کرد: از مزایای خاطره نویسی می توان به ثبت رویدادهای مهم، کارکرد تاریخی و جلوگیری از تحریف، ارائه دانش و معلومات و پند و اندرز اشاره کرد.

منوچهری تاکید کرد: آیت الله سید محمدمهدی دستغیب برای اعتلای فرهنگ شیراز تلاش های زیادی کرده و کتابخانه آستان احمدی و محمدی (ع) از تلاش های وی به شمار می رود.

معصومه دستغیب، نویسنده کتاب «شوق وصال» و دختر آیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب هم در این مراسم گفت: کتاب «شوق وصال» حاصل تدوین خاطرات زندگی پدرم است و عشق به انسان، طبیعت و زندگی از جلوه های بارز زندگی آیت الهه دستغیب بود و شناخت بیشتر چنین الگویی لازم است.

کد خبر 1223769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha