کاهش روند تزریق واکسن کرونا/ تعداد شهرستان ها با وضعیت زرد کرونایی در استان افزایش یافت

علیجانی گفت: متأسفانه آمار مراجعات برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا در استان بسیار پایین است به طوری که میزان مراجعه کننده در برخی روزها حتی کمتر از ۱۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هاشمی علیجانی» در خصوص وضعیت شیوع کرونا در استان بیان کرد: تنها شهرستان استان قزوین که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد آبیک بوده و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند.

 

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این امر می تواند هشداری باشد که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم با توجه به شکننده بودن اوضاع ممکن است وضعیت استان در رنگ بندی های دیگر قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: شرایط فعلی نشان می دهد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف عمل شده است و باید در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود و پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و از طرفی هم باید سعی شود واکسن یادآور را تزریق کنیم.

 

علیجانی با اشاره به روند کاهش تزریق واکسن کرونا اعلام کرد: ما ظرفیت تزریق روزانه واکسن در نویت اول تا 25 هزار دز را هم داشتیم و هرچه مراجعه داشته باشیم مشکلی نداریم ولی متأسفانه آمار مراجعات بسیار پایین است و همه مراکز ما تزریق واکسن را دارند که میزان مراجعه کننده در برخی روزها حتی کمتر از 100 نفر است.

 

وی تأکید کرد: لازم است دز یادآور واکسن کرونا تزریق شود تا سطح ایمنی بدن ارتقا یابد و در حال حاضر همه واکسن های داخلی موجود هستند.

 

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: تاکنون 91 درصد در استان دز اول واکسن کرونا، 84 درصد دز دوم و 48 درصد از جمعیت مشمول تزریق دز سوم واکسن را داشته اند.  

 

وی  در خصوص شیوع انفلوآنزا اظهار کرد: در خصوص این بیماری هم باید مواری که باید برای کرونا رعایت شود، مورد توجه قرار گیرد و رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در فضاهای بسته ضروری است.

 

علیجانی یادآور شد: افرادی که می خواهند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، می توانند این واکسن را از بخش خصوصی تهیه کنند و برای گروه های حساس و خاص هم دانشگاه علوم پزشکی این واکسن را رایگان در اختیار افراد قرار می دهد.

 

کد خبر 1223814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha