اگر آموزش و تربیت در اولویت باشد ارتقا جامعه را شاهد خواهیم بود

اردستانی با اشاره به اینکه اگر آموزش و تربیت در اولویت باشد ارتقا جامعه را شاهد خواهیم بود، گفت: برنامه و توسعه مالزی بر اساس ارتقا آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که باعث پیشرفت این کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، منصور اردستانی، امروز یکشنبه (24 مهر) در اولین جلسه هماهنگی موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی که در تالار «ملاصدرا» باشگاه «فرهنگیان» شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه زبان قدرشناسانه داشتن نشان از ادب است، گفت: به لحاظ یک کار تحقیقی اگر آموزش و پرورش را به عنوان نهاد مولد سرمایه اجتماعی تلقی کنیم و عامل رشد و توسعه بدانیم آن بخش لایه های زیرین آن جزئی مهم و اثرگذار خانواده تعلیم و تربیت هستند.

مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر کشور و جامعه ای که به اهمیت آموزش و پرورش پی نبرد و در اولویت خود تعریف نکند بر امر توسعه انسان و دانایی محور نباشد، جامعه پیشرفت نمی کند و اگر آموزش و تربیت در اولویت باشد ارتقا جامعه را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: برنامه و توسعه مالزی بر اساس ارتقا آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که باعث پیشرفت این کشور شد.

وی با اشاره به اینکه نقطه تحولی در مراکز آموزشی را روی چه نقطه ای باید تعریف کنیم که بیشتر از همه قابلیت دفاع داشته باشد، اضافه کرد: کیفیت بخشی به آموزش و پرورش کشور باید بازخوانی شود و نقش مکمل مدرسه در نظام آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

اردستانی با یادآوری این مطلب که باید نگرش و نوع نگاه به آموزشگاه ها تغییر یابد، اضافه کرد: آینده در اختیار کسانی که با آگاهی، دانایی و آگاهی پژوهی به آن وارد شود و سعی کنید در دیروز نمانید چرا که اقتضائات آموزشی امروز با دیروز متفاوت است و فردا با امروز تفاوت خواهد داشت و حرکت به سمت بازارکار آینده باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1223861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha