اعتمادسازی در بین مردم لازمه ترویج فرهنگ وقف است

حجت الاسلام مجیدی گفت: یکی از اقدامات ما در حوزه ترویج فرهنگ وقف، اعتمادسازی نسبت به وقف در بین آحاد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه کمیته سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان که امروز (یکشنبه ۲۴مهر) در باغ موقوفه حاج عنایت الله بوئینی در بوئین زهرا برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات ما در حوزه ترویج فرهنگ وقف، اعتمادسازی نسبت به وقف در بین آحاد مردم است و ثمره این اعتمادسازی هم امروز مشهود است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: اگر ساعت ها از وقف و کارکردهای آن بگوییم به اندازه لحظه ای حضور و دیدن این تلاش ها اثرگذار نیست و باید باور ما بر این باشد که این نوع فعالیت ها اثرگذارتر در جامعه بوده و اشتغالزایی و بهره وری را به دنبال دارد.

 

وی عنوان کرد: اگر به دنبال احیای موقوفات هستیم باید در همه حوزه ها و با توجه به ظرفیت های موجود و با بومی سازی فعالیت ها اقدام کنیم تا به نتیجه لازم برسیم.

 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان در حوزه هایی مانند کشاورزی، دامپروری و دامداری باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم و بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل هایی که هر شهرستان استان وجود دارد و با بومی سازی فعالیت ها وارد عمل شویم.

 

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برنامه هایی در دست اقدام دارد به طوری که در آینده ای نزدیک مرکز نوآوری کشاورزی در استان ایجاد می شود و در اقدام دیگری هم به دنبال ایجاد نخستین مرکز تولید محتوای دیجیتال کشور هستیم که در استان راه اندازی شود.

 

کد خبر 1223891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha