بیش از دو هزار  نفر در شیروان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار می گیرند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان وعشایر خراسان شمالی گفت: امسال براساس تخصیص سهمیه هر روستا در این استان، دو هزار و ۵۰۰ نفر در شیروان می توانند تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

«محمدرضا غلام زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: برای اینکه حق روستاییان ضایع نشوند با بخشداران هماهنگی های لازم صورت گرفته تا ساکنان روستا بیمه روستایی عشایری داشته باشند که برای امسال 2 هزار و 500 نفر می توانند تحت پوشش قرار گیرند و از خدمات پرداخت حق بیمه 70 درصدی برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان وعشایر خراسان شمالی با اشاره به اهیمت بیمه و برخورداری کشاورزان و روستاییان از آن عنوان کرد: در این راستا ستادهای توسعه بیمه راه اندازی شده که تمامی دستگاه های متولی پای کار می آیند و اطلاع رسانی گسترده ای جهت بیمه خدمات خواهند گرفت.

غلام زاده با اشاره به ضریب پوشش بالای این بیمه در شیروان در مقایسه با سایر شهرستان ها ی استان خاطرنشان کرد: تاکنون 54.5 درصد جامعه هدف معادل، 13 هزار و 500 نفر در این شهرستان تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

به گفته وی حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان 157 هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

کد خبر 1223900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha