نظام اسلامی، نظام رافت و رحمت است/ با نسل جوان باید استدلالی صحبت کرد

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: نظام اسلامی، نظام رافت و رحمت است و با نسل جوان باید استدلالی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، یکشنبه(۲۴ مهر) در مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر کرمان با اشاره به اینکه دو شاه وجود دارد که یکی شاه بیرون و دیگری شاه درون است؛ افزود: مردم به رهبری امام، شاه را ار کشور بیرون راندند و پیروز شدند.

 


 

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: شاه درون همان نفس اماره است که اگر در کسی باشد آن فرد در مسئولیت کم کاری و خیانت؛ در بازار کم فروشی و غش در معامله؛ در مدرسه خیانت در آموزش و پرورش بچه ها؛ در خانه ها خیانت در تربیت و در مدیریت ها خیانت به انقلاب و ارزش هامی کند.

 

 

 

وی تصریح کرد: کسی که شاه درون را نتواند سرکوب کند از کسانی می شود که آب به آسیاب دشمن می ریزد.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه کار دشمن، دشمنی است؛ اظهار کرد: سوزاندن قرآن و مسجد منحصر به مسجد جامع کرمان نبوده و در گذشته تاریخ هم دیده شده زیرا کسانی که مسجد جامع کرمان را آتش زدند از نسل همان هایی هستند که خانه علی و زهرا؛ خیمه های ابی عبدالله و خانه امام صادق را آتش زدند لذا در طول تاریخ کم نبودند کسانی که مقدسات را آتش زدند.

 

 

 

وی با افزودن این مطلب که در تداوم همان دشمنان،  در فتنه اخیر هم قرآن و مسجد آتش زدند؛ با طرح این پرسش که علت اینکه دشمن موفق به این همه جنایت و خیانت و خسارت می شود چیست؟ پاسخ داد: دشمن وقتی ضربه می زند که ما غافل و ایمان مان ضعیف می شود زیرا اگر ایمان مان قوی باشد کید دشمن ضعیف و باطل، رفتنی است.

 

 

 

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه اگر ایمان و وحدت و اخوت و برادری و ولایتمداری خود را حفظ کنیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ گفت: دشمن زمانی کاری می کند که در ما خلل ببیند و در جنگ هم از نقطه ای حمله ای می کرد که خاکریز را شُل گرفته بودیم.

 

 

 

وی با یادآوری وقایع جنگ اُحُد بر لزوم "کلمه توحید" و "وحدت کلمه" تاکید و بیان کرد: اگر میان ما اختلاف وجود دارد برای این است که برای خدا کار نمی کنیم زیرا اگر امت با امام باشد نصرت الهی به دنبال آن می آید و این باعث می شود دشمن ناامیدانه عقب نشینی کند.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: منافقین ۴۳ سال از ما می کُشند اما چون امت با امام است؛ منافقین و داعشی ها و کمونیست به زباله دان تاریخ پیوستند و آمریکا و اسرائیل و آل سعود هم به زباله دان تاریخ می پیوندند به شرط اینکه در ولایتمداری خود سست نشویم.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه اگر امت پشت امام را خالی کند خداوند این امت شُل و وِل را یاری نمی کند و به دشمن مهلت می دهد؛ گفت: فتنه گران چهار گروه: دشمنان قسم خورده؛ آسیب دیده های انقلاب که قابل هدایت و جذب هستند؛ تفاله های رژیم سابق و نسل نوجوان و جوان فریب خورده هستند.

 

 

 

این کارشناس مذهبی با یادآوری این نکته که نظام اسلامی، نظام رافت است و گروه چهارم را آزاد می کند اما بقیه باید مجازات شوند؛ کوتاهی در امور فرهنگی جامعه را بیشتر متوجه حوزه، دانشگاه، صدا و سیما و وزارت ارشاد دانست و اظهار کرد: وقتی سنگر مسجد خالی و کم رنگ شد و امام جماعت جاذبه لازم را نداشت این اتفاقات افتاد که اگر مسجد مملو از جمعیت بود این بلا سرمان نمی آمد.

 

 

 

وی بالاترین اصل انقلاب را مسئله ولایت دانست و با تاکید بر اینکه امروز باید ۸۰ میلیون مردم مدافع اصل ولایت فقیه باشند؛ بیان کرد: اگر درباره ولایت فقیه استدلال آوردیم جوانان خود را فدای ولایت می کنند‌
و دشمن نمی تواند در بچه های ما اثر بگذارد.

 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری در خصوص چرایی التزام جامعه اسلامی به حیا و حجاب استدلال آورد: ناکامی و شکست انسان را داغون می کند و وقتی بی حجابی در جامعه باشد چون چشم می بیند، دل می خواهد اما دست نمی رسد آمار ناکامی را بالا می برد و جوانان دل مرده می شوند.

 

 

 

وی با بیان اینکه دشمن اجازه نمی دهد آمار خودکشی کشورهای غربی را بدانیم؛ اظهار کرد: در حالیکه ما در جنگ تحمیلی ۱۸۰ هزار شهید می دادیم ژاپن پر از ادعا چند برابر خودکشی داشت.

 

 

 

این کارشناس مذهبی استدلال تمسک به قرآن را هم بیان کرد و گفت: هر عاقلی به هر کجا که بخواهد برود باید از مسیریاب استفاده کند و خداوند دو مسیریاب برای ما گذاشته که آن قرآن و ولایت است و در آیه ۱۲۴ طه می‌گوید از خط ولایت دور بشوید گم می شوید و همانگونه که مسیریاب تلفن همراه باید به اینترنت متصل شود برای این مسیر هم باید وصل به قرآن و ولایت شد.

 

 

 

وی وحدت کلمه و کلمه توحید را مانع از آسیب زدن دشمن دانست و اظهار کرد: دشمن از نقطه ضعف ما استفاده می کند ما باید با بچه ها استدلالی صحبت کنیم؛ روحانیت باید تعقلی و استدلالی عمل کند و
مسئولین وحدت داشته باشند که دشمن دنبال تضعیف و تخریب و تحریف اسلام است.

کد خبر 1223914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha