لزوم مراقبت از انقلاب اسلامی

یک مبارز دوران انقلاب و شاهد عینی واقعه ۲۴ مهر کرمان با تاکید بر اینکه وحدت و ایمان و اعتقاد و انقلاب نباید آسیب ببیند؛ تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم کاری کردیم.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد ربانی، یکشنبه(۲۴ مهر)در مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۱۳۵۷توسط عوامل ستم شاهی گفت: آن روز در چهلم شهدای میدان ژاله تهران، در سراسر کشور علما مردم را دعوت کرده بودند.

 


 

این مبارز دوران انقلاب ادامه داد: کسی نمی دانست که قرار است اتفاقی بیفتد اما اطراف میدان مشتاق طبیعی نبود و افراد مشکوک زیادی ایستاده بودند.

 

 

 

وی افزود: درب شرقی مسجدجامع کرمان سمت میدان مشتاق بود که عده ای چوب به دست و آهن به دست با شعار جاوید شاه به سمت مسجد آمدند که ما در مسجد را بستیم اما چون عده ای از مردم با موتور و دوچرخه آمده بودند، عوامل شاه این وسایل را آتش زدند که باعث شد دود غلیظی دور مسجد را احاطه و رعب و وحشت ایجاد کند‌.

 

 

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به اینکه آنها درب مسجد را شکستند و از راه پله ها به پشت بام رفتند و از بالا به داخل صحن مسجد سنگ و آجر پرتاب می کردند؛ گفت: برای اینکه مردم آسیب نبینند، گفتیم به داخل شبستان مسجد بروند که در آنجا به مردم گاز اشک آور زدند.

 

 

 

وی اظهار کرد: در آن لحظه ما درب های شمالی و شرقی و غربی مسجد را باز کردیم که فرار کنند اما همه مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و توهین  کردند و چادر زنان را از سر کشیدند.

 

 


 

حجت الاسلام ربانی افزود: مسجد که خالی شد عوامل شاه داخل شدند و فرش ها را آتش زدند ‌که منجر به سوختن قرآن و کتاب ها و شعار " مسجد کرمان را  کتاب قرآن را خلق مسلمان را شاه به آتش کشید" شد.

 

 

 

وی در  پایان با تاکید بر اینکه وحدت و ایمان و اعتقاد و انقلاب نباید آسیب ببیند؛ تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم کاری کردیم.‌

 

 

گفتنی است؛ در حادثه ۲۴ مهر کرمان بیش از ۵۰ نفر مجروح و محمدباقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس به شهادت رسیدند.

کد خبر 1223928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha