کتابخانه سیار روستایی در روستای خوینس راه اندازی شد

چعبی از راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در روستای خوینس شهرستان شادگان به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) این روستا خبر داد.

جلال چعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان حوزستان اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی تعالی فکری را به وجود می‌آورد و کانون فرهنگی هنر  در رشد فکری کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی دارد و رابطه بین کودکان و اولیا را برقرار می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) روستای خوینس شادگان از راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در روستای خوینس شهرستان شادگان به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) این روستا خبر داد و افزود: کانون هایی که در روستاها مستقر هستند می توانند با افتتاح کتابخانه سیار روستایی امکان دسترسی را در نقاط مختلف شهرستان که امکان ساخت کتابخانه نیست را مهیا سازند.

 

وی با اشاره به هدف از راه اندازی این کتابخانه سیار روستایی تصریح کرد: هدف از فعالیت کتابخانه سیار روستایی این است که کتاب‌ها در روستاها دست‌ به‌ دست بچرخد و باعث دوستی در بین کودکان شود.

 

چعبی با بیان اینکه کمبود سطح و ساعت کتاب‌خوانی در کشور موج می‌زند اضافه کرد: اکنون کانون های فرهنگی هنری مساجد این امکان را به وجود آورده اند تا این کمبود جبران شود.

 

وی عدم وجود کتاب را عامل ایجاد خلا فرهنگی در سطح روستاها خواند و تاکید کرد: با افتتاح کتابخانه سیار روستایی خلائی که وجود داشت پوشش داده خواهد شد.

 

کد خبر 1224026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha