حمایت شیلات گلستان از طرح‌های دانش‌بنیان/ از آب‌های نامتعارف برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی استفاده می‌شود

جباری گفت: پیگیری و حمایت از طرح های دانش بنیان در زمینه افزایش تولید و اشتغال و هم چنین تحقق شعار سال امری بدیهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «اسماعیل جباری» در نشست با فرماندار علی آبادکتول اظهارکرد: برخی مناطق استان گلستان از جمله شهرستان علی آبادکتول ظرفیت زیادی برای اجرای طرح های شیلاتی و آبزی پروری دارند.

 

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به برنامه امسال این اداره کل برای تحقق شعار سال، گفت: پیگیری و حمایت از طرح های دانش بنیان در زمینه افزایش تولید و اشتغال و هم چنین تحقق شعار سال امری بدیهی است.

 

وی استفاده از مزارع سردابی که دمای مناسب دارند را برای پرورش آبزیان به ویژه ماهیان خاویاری از جمله گونه سیبری مطلوب دانست و افزود: استفاده از آب های نامتعارف همچون آب شور و تلخ که در استان گلستان این ظرفیت بسیار زیاد و مناسب است را می توان در راستای تولید، اشتغال و ارزآوری استفاده کرد.

 

ابراهیم احمدی نیز اظهارکرد: برای افزایش تولید آبزیان و اشتغالزایی، آماده هر گونه همکاری با شیلات استان هستیم و تلاش ما این است تا شاهد پیشرفت و توسعه صنعت آبزی پروری و اقتصاد خانوار ها باشیم.

 

فرماندار علی آبادکتول افزود: ظرفیت های زیادی در شهرستان علی آباد کتول برای توسعه و پرورش آبزیان وجود دارد که لازم است با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی این ظرفیت های بالقوه به فعلیت برسد.

 

کد خبر 1224062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha