صدور بیش از ۵ هزار سند مالکیت برای اراضی کشاورزی ایلام

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: برای حدود ۵ هزار و ۲۴۲ هکتار اراضی کشاورزی در استان سند مالکیت صادر شده است.

«علی مرادپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به اینکه تک برگ کردن سند اراضی کشاورزی در دستور کار دولت قرار صدور سند تک برگ برای بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزیگرفته است اظهار کرد: استان ایلام حدود ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این اراضی حدود ۵ هزار و ۲۴۲ هکتار سند مالکیت آن‌ها صادر شده که معادل ۲ درصد اراضی کشاورزی است.

 

وی با اشاره به اینکه رفع تداخل اراضی کشاورزی از مهم‌ترین مزایای تک برگ کردن سند اراضی کشاورزی است، گفت: رفع تداخل اراضی و کاهش اختلافات از مهم‌ترین مزایایی است که صاحبان زمین‌های کشاورزی در صورت دریافت سند تک برگ از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

مرادپور در خصوص صدور سند برای اراضی ملی استان نیز عنوان کرد: برای ۹۸ درصد کل اراضی منابع ملی استان سند مالکیت حد نگاری صادر شده است.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام یادآور شد: اراضی دارای اختلاف و اراضی که در حاشیه شهر هستند و پرونده محاکمه قضایی دارند تعداد اندکی از آن‌ها مقررات ماده ۵۶  اجرا نشده اند، در صورت رفع تکلیف آن‌ها در محاکم قضایی و اجرای مقررات منابع طبیعی برای آن‌ها نیز سند تک برگ صادر می‌شود.

 

بنابر گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، ارائه خدمات و تسهیلات به کشاورزان در آینده نزدیک منوط به سند دار شدن اراضی کشاورزی آن‌ها خواهد بود و ضروری است که کشاورزان هرچه سریعتر درخصوص این امر اقدام کنند.

کد خبر 1224099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha